Sjeldenutpå Startet 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2009 Usikker på om emnetittel holder her. Har eit gammelt elektrolux type 12V og Gass, mulig fra 1987 som båten er. Det trekker så mye strøm at min 18 A lader knurrer misfornøyd når vi ligger med landstrøm. Dette ødelegger mulighetene for kald mat i uthavn... Leste en gang (trur eg) at en kan rense en del, mulig det var ein føler el, i motor/kompressor bakpå. Kjøleskapet vårt har ingen justering på 12V, bare on/off. Og det kjøler kjempegodt, blir is på skinkepakkene i øverste hylla.... Det er god lufting, bra hulrom bak + ventil ut. Noen tips? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
2nd Trikker'n Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) Siden det er snakk om gass, så er det et absorbasjonsskap. Siden det blir is på øverste hylle, tror jeg det er noe feil ved termostaten din. Hvor mye strøm trekker skapet, hvor mye leverer laderen din og hvorfor ikke bruke gass i uthavn? Redigert 19.Juni.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Skal prøve å måle på strømmen....tipper rundt 10A. Det skal ifølge broskyre trekke såpass med gass at det tømmer flaska på 40 timer Har og hørt at gass tuller seg når det bølger litt, men hovedgrunn nå er at eg trur ikkje gassdelen virker i år. I fjor var det en slags tikkelyd når eg starta opp, i år er det stille..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ingar Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Absorpsjonsskap kan glemmes ift å kjøre på 12V, ingenting du kan gjøre med dette dessv. Enten må du få reparert det slik at det går på gass, eller bytte det ut med et kompressorskap. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.