Jump to content

lei dritt og olje søl fra vann i kjølsvinet

dorry gutten

Recommended Posts

hei

etter litt snakk med havnevesnet hær i byen fikk jeg nok av at vannet som kommer ut av lensepumpa spyr ut disel søl eller noe slikt

etter å ha vasket båten under dørken grundig...sjekket motor ...slanger ...tank osv for lekasje og fant ikke noe ..blir det fremdeles en fin film atme båten min....og folkene som bor og går langs brygga er ikke særlig blid på meg å det kan ende opp med at jeg blir jagd vekk

sist jeg vasket under dørken brukte jeg klor og zalo..men dette ser ikke ut til å gjelpe noe særlig....og nå bynner gode råd å bli temmelig dyre.. :headbang::headbang:

så..hva ville dere gjort ????

Har du en spesialsensor som måler lengden på vannet siden du vil ha sensoren lenger frem?

I så fall kan jeg anbefale den gamle typen, for den kan flyttes litt opp. :wink:

nei har ikke noe spesial type....men i båten min blir det lengere opp jo lengere frem jeg kommer...pga jeg har ingen balast nå....

kom til å tenke på at disel ligger jo oppå vannet...

Guest Avmønstret#

Dropp å bruke klor ihvertfall, det har ingen særlig funksjon utover kanskje å ta lukt. Strategisk Zalodrypping ved pumping osv er jo nevnt som en god metode for å ta oljefilm på vannet.

Ellers så er det vel slik det er med eldre trebåter/motorer, syns det ville være totalt galt om de skulle jage deg pga dette, men det har kanskje blitt sånn?

UPS. Du skjønte nok ikke alvoret i spøken.

Forslaget ditt er bra hvis jeg forstår det riktig. Hvis du flytter nivåbryteren høyere opp slik som den i utgangspunktet alltid skal være montert, så lenses også mindre dritt ut i havnebassenget.

For vann er alltid i vater og har ikke noe med lengden på båten å gjøre.

Nivåbryter er en nødbryter og mange monterer disse feil.

jo beklagerlig vis så ser det nesten ut slik. at enkelte ikke forstår at eldre båter har litt svinn på skogen men men .....jeg for min del blir mer irritert over folk med store flotte båter som er utstyrt med noe som kallet ratt....men ikke vet hvordan dem brukes...å istede bruker bauproppelen i en urovekkende leven for å komme seg på plass... men det er jo ikke båtene sin feil at kapteinen ikke vil la sette seg inn i å lære seg å manurere i trange havner uten bruk av visperen framme under panseret...:smiley::smiley:

dette er overhode ikke ment stykt..men tenk litt over det da dere ligger i ei havn og bare oppserverer og ser utover at det kommer noen båter inn i havna

Redigert av dorry gutten (see edit history)
....men ikke vet hvordan dem brukes...å istede bruker bauproppelen i en urovekkende leven for å komme seg på plass...

Jeg for min del trodde at grunnen til å ha baugpropell var at båttypen gjør det nødvendig for trygg navigering, og at man derfor skal bruke den når man føler det er behov for det. Men her tar jeg tydeligvis feil... :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...