dorry gutten Startet 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2009 hei etter litt snakk med havnevesnet hær i byen fikk jeg nok av at vannet som kommer ut av lensepumpa spyr ut disel søl eller noe slikt etter å ha vasket båten under dørken grundig...sjekket motor ...slanger ...tank osv for lekasje og fant ikke noe ..blir det fremdeles en fin film atme båten min....og folkene som bor og går langs brygga er ikke særlig blid på meg å det kan ende opp med at jeg blir jagd vekk sist jeg vasket under dørken brukte jeg klor og zalo..men dette ser ikke ut til å gjelpe noe særlig....og nå bynner gode råd å bli temmelig dyre.. så..hva ville dere gjort ???? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Det kommer muligens fra eksosen din når du starter Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ja mente jeg hadde sett et lignende innlegg ..men jeg fant det ikke men jeg har ikke lekasje på eksosen Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 dorry gutten Det spørs vel om du fortsatt har en liiten lekkasje eller kanskje noen gamle rester et sted. Skakke mye til før det ser dramatisk ut. Prøv med en teskje diesel på stille vann! (ikke i havna) Ta en titt igjen gjerne med motoren i gang driftsvarm. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 legge inn en liten zalo injeksjon i lenseslangen din sånn at den løser opp eventuell oljefilm når de treffer sjøen Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ja eneste jeg har kommet frem til etter sist vask og sjekk er at det kan være rester som kommer ut av treverket etter at tidligere eier ikke viste og ta vare på båten for jeg har ingen lekasje ......vertfall ikke som jeg har sett Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Da for du prøve som en over her bruk Zalo,dette usynlig gjør olja :chee .Ta og sprut en del i svinet og se,hvis det ikke syntes da så er det der det kommer fra MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Masserarti Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har samme problemet, hele fargekartet og litt til er rundt båten når jeg lenser. Det er nok eksos slangen min som har tatt kvelden, også renner det litt disel ned dit. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 men lurte på om dere godtfok kansje har en god ide om hva jeg kan gjøre for å unngå slikt søl.... hmmm...hva viss jeg monterer sensoren til pompa litt lengere frem slik at dritten liggere lengere oppe i båten ??? og bare vann bak dær pumpa står Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har du en spesialsensor som måler lengden på vannet siden du vil ha sensoren lenger frem? I så fall kan jeg anbefale den gamle typen, for den kan flyttes litt opp. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har du en spesialsensor som måler lengden på vannet siden du vil ha sensoren lenger frem?I så fall kan jeg anbefale den gamle typen, for den kan flyttes litt opp. nei har ikke noe spesial type....men i båten min blir det lengere opp jo lengere frem jeg kommer...pga jeg har ingen balast nå.... kom til å tenke på at disel ligger jo oppå vannet... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Dropp å bruke klor ihvertfall, det har ingen særlig funksjon utover kanskje å ta lukt. Strategisk Zalodrypping ved pumping osv er jo nevnt som en god metode for å ta oljefilm på vannet. Ellers så er det vel slik det er med eldre trebåter/motorer, syns det ville være totalt galt om de skulle jage deg pga dette, men det har kanskje blitt sånn? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 UPS. Du skjønte nok ikke alvoret i spøken. Forslaget ditt er bra hvis jeg forstår det riktig. Hvis du flytter nivåbryteren høyere opp slik som den i utgangspunktet alltid skal være montert, så lenses også mindre dritt ut i havnebassenget. For vann er alltid i vater og har ikke noe med lengden på båten å gjøre. Nivåbryter er en nødbryter og mange monterer disse feil. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 (redigert) jo beklagerlig vis så ser det nesten ut slik. at enkelte ikke forstår at eldre båter har litt svinn på skogen men men .....jeg for min del blir mer irritert over folk med store flotte båter som er utstyrt med noe som kallet ratt....men ikke vet hvordan dem brukes...å istede bruker bauproppelen i en urovekkende leven for å komme seg på plass... men det er jo ikke båtene sin feil at kapteinen ikke vil la sette seg inn i å lære seg å manurere i trange havner uten bruk av visperen framme under panseret... dette er overhode ikke ment stykt..men tenk litt over det da dere ligger i ei havn og bare oppserverer og ser utover at det kommer noen båter inn i havna Redigert 19.Juni.2009 av dorry gutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Det finnes absorbenter som kan legges i kjølen. Disse trekker kun til seg olje, og vannet kan pumpes ut. Bruker det selv i min båt, og anbefales. Selges i båtutstysbutikker o.l. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 dyr disse da?..båten min lekker ganske mye vann...så viss dem trekker bare olje å disel kan dem virkelig være en bra innvistrering Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Koster 69,90 på biltema for sånn Oljeabsorberende pute.. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 hvor ofte må dem skiftes ut da? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Aner ikke men hadde en liggenes i min båt i hele fjor sommer uten å bytte. men den hadde vel gjort sitt når jeg tok opp båten i begynnelsen av november... Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Aner ikke men hadde en liggenes i min båt i hele fjor sommer uten å bytte.men den hadde vel gjort sitt når jeg tok opp båten i begynnelsen av november... ja den må nok skiftes ut da den er "mettet"....tror jeg skal kjøpe en på mandag å prøve.... Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Har ikke fått lagt i sånn i år men må nok til her også, for ellers blir det kjeft å få av nabobåten som får alt oppi båten sin, men den tid den sorg. Ha en fin sommer! Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
dorry gutten Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ja kjeft er ikke noe gøy...vertfall da en gjør så godt en kan for å unngå at slik gugge kommer ut fra båten Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ....men ikke vet hvordan dem brukes...å istede bruker bauproppelen i en urovekkende leven for å komme seg på plass... Jeg for min del trodde at grunnen til å ha baugpropell var at båttypen gjør det nødvendig for trygg navigering, og at man derfor skal bruke den når man føler det er behov for det. Men her tar jeg tydeligvis feil... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hansi Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 ...å istede bruker bauproppelen i en urovekkende leven for å komme seg på plass... Må da være lov å bruke baugpropell for å komme seg til og fra båtplassen. Ser overhodet ingen problem med det. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Nei bruk padle åre basta Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.