jorhei Startet 12.Juni.2004 Del på Facebook Startet 12.Juni.2004 Vi kjøpte i helga Origo 4100 kokeapparat og skal ha det i båten. Det vi lurer litt på er om dette er noe som er attraktivt å stjele? Bør vi kanskje lenke det fast på undersiden slik at du omtrent må rive i stykker hele pantryet for å få det løs, eller er ikke dette noe folk gidder å stjele? Hvis jeg bør lenke det fast, kan jeg da lage ett lite hull i den kassa som henger på undersiden, uten at det vil ha noe å si? Det skal sies at det tidligere har vært en del tyveri i havna, men har avtatt etter at vi fikk vaktordning (vaktordningen er ikke hele båtsesongen men store deler av den, midten av mai til begynnelsen av september) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
-Luna- Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Bør vi kanskje lenke det fast på undersiden slik at du omtrent må rive i stykker hele pantryet for å få det løs, eller er ikke dette noe folk gidder å stjele? Problemet blir vel at det er det de kommer til å gjøre hvis de vil ha den Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
jada Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Jeg hadde ikke brydd meg om å sikre de type gjenstander. Verdifulle småting tar jeg med meg hjem, ellers ligger alt i båten, usikret. Ingen låste dører til kabinene heller. Det bare fører til ødeleggelser dersom noen vil inn. Sitér dette innlegget Link to post
LEJ Svart 12.Juni.2004 Del på Facebook Svart 12.Juni.2004 Tror ikke et kokeapparat er det som står høyest oppe på prioriteringslisten å stjele. Jeg har kokeapparat orginalt montert (riktignok skrudd fast) i cockpiten på min, kunne ikke falle meg inn å sikre den. Ekkolodd etc. er låst inn i kabinen Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 13.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Takker for svar. Da kommer et annet spm angående dette kokeapparatet: På vinteren når båten ligger på land, tar dere da ut kokeapparatet eller deler av det og tar det med hjem, eller tåler det kulda slik at det bare kan stå der på vinteren? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Victora III Svart 13.Juni.2004 Del på Facebook Svart 13.Juni.2004 Ingen problem å la det stå i båten om vinteren. Ellers enig i at det er ingen vits å "lenke og skru" alt fast - de som er simple nok til å stjele slike ting (og de er det faktisk en del av!) får det med seg uansett. Det sørgelige er at det de som tar sånt utstyr ofte skal ha det i sin egen båt Kan ikke være særlig stas å fyre opp et kokeapparatet som er tjuvegods foran hele familien! En liten annen historie om tyveri; enlykkelig eier av ny snekke hadde holdt på å vinterklargjøre båten på båtplassen. Han hadde bare å legge over preseningen igjen. Da han kom tilbake etter et par dager var hele motoren!! borte. Noen hadde heldigvis oppdaget at det hadde vært en traktor i båthavna og hadde notert nummeret. Dermed ble kjeltringene tatt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.