Jump to content

Arimar 360 25hk eller 30hk?


Jens Henrik

Recommended Posts

Jeg lurer på om hvor mange hk jeg burde ha på min arimar 360.. Dette er en 12 fots båt og er en RIB :) Det står anbefalt 25 hk (max) Men mange sier at det går ann med 30 hk også... Si deres mening! Er ikke 16 år enda :P Men når jeg blir 16 skal jeg sette på en av disse motorene :)

Si deres mening! :D:D

arimar_360_targaaa.jpg

Redigert av Jens Henrik (see edit history)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Hei, brukte en sånn båt hele sommeren for 3 år siden. Vi hadde en Suzuki 30hk på den. Da klarte vi ca 33Knop med orginal propell, bytter du til stålpropell med helt perfekt stigningsgrad så er jeg ganske sikker på du vil klare 37-38knop. Hvordan den går med 25hk er jeg ganske usikker på, men tror ikke du blir hengende så langt etter. Sånn som jeg ser det på denne båten så er det ikke noe problem mtp. Sikkerheten og kjøre med 30 kontra 25, men det du bør være VELDIG obs på er i bølger, iallefall når du er aleine i båten. Går i imot bølgene med vinden i baugen så har den en tendens til og løfte seg noe sinnsykt, fant ut at det var to ting som funka. Enten gi full gass så du bare toucher toppene, eller slakke på såpass at du har kontroll. Det siste anbefales. :lol: Ellers en veldig fin båt, som går veldig bra og har gode sjøegeneskaper. Er helt utrolig hvor mye sjø den tåler i forhold til størrelsen, bare du har vett til og avpasse farta litt. :yesnod:

 

Du har noe og se frem til!

 

Mvh.

Link to post
Share on other sites

Helt enig, har du over anbefalt motoreffekt på en båt, så bør du vite hva du driver med, og helst kjenne båten godt. Det trådstarter kan gjøre, kjøpe seg en Tohatsu 25hk, da kan du ta ut plomberingen og øke ytelsen til ca 32hk, når du begynner og kjenne båten.

 

Litt off-topic, Noen som vet om Politiet har muligheter for og bøtelegge deg for at du overskrider CE merkingen, eller er det bare anbefalinger?

Redigert av kjetil_k (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Svart (redigert)
Litt dumt at visst du har 30hk og noe skjer, har du ingenting du skulle sagt. Hold deg til det som står!

Ja sant det. Og jeg tror jeg holder meg til anbefalningen jeg (25HK) Fordi hvis det i tilleg skulle skje noe hvis jeg bruker en 30hk så vill ikke jeg få brukt forsikringen min heller vet du :S

Jaja, Takk for alle svar! :D

Redigert av Jens Henrik (see edit history)

14 År

Arimar 360 Custom Targa m/ 9,9 (15) hk yamaha v-max jr

- Vest i båt er alltid like kjekt å ha! ;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...