Toivo Startet 20.Juni.2009 Del på Facebook Startet 20.Juni.2009 Som topic sier, hvordan få en 21' sjekte over fra krybbe til henger uten kran? lurer rett og slett på om det går ann uten kran? Mvh Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Link Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 kan gå å jekke båten ut av krybba, for så å ta bort krybba å kjøre henger under å dra på båten Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Toivo Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 det er jo en mulighet det hvis jeg har 3 jekker, men kanskje litt risikabelt? må jo i tilfelle være nøye med oppstøtting. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Twilight Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 Dersom krybben er en enhet "henger sammen" og ikke kan demonteres blir vel dette litt vanskelig. Om den kan demonteres er det jo bare å jekke opp forut med en donkraft, Skyve hengeren så langt bak du kan og sette båten ned bakerst på hengeren og deretter flytte donkraft/jekk og fortsette til du kan trekke båten inn på hengeren. Kan den ikke demonteres kan du jo bruke samme prinsipp med donkraft/jekk men å flytte krybben ut først slik at båten blir stående på bukker+sidestøtte og så følge prinsipp som over. Velprøvd gjennom generasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 er det vinsj på hengern er det bare å få båten innpå og så dra båten på hengern eller evt. dra hengern under båten, ikke no problem. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Toivo Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 ja, det er en mulighet, jeg kan demontere fronten på krybba så jeg kan bruke bakparten til å holde akterenden stabil.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Toivo Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 er det vinsj på hengern er det bare å få båten innpå og så dra båten på hengern eller evt. dra hengern under båten, ikke no problem. Det er vinsj på den, men hengeren har labanker og ikke hjul(amerikansk type som man dypper hele hengeren og kjører båten innpå) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Twilight Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 Da er det bare å samle noen gode venner som "støttespillere" og kjøre på! PS ta deg god tid. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 20.Juni.2009 Del på Facebook Svart 20.Juni.2009 Det er vinsj på den, men hengeren har labanker og ikke hjul(amerikansk type som man dypper hele hengeren og kjører båten innpå) Hmm... hvis du kan få jekka krybba så den er høyere en bjelkene på hengern kan du nok fint vinsje den innpå. Er det tepper på bjelkene er det nok lurt å vanne dem, evt smøre på noe "grease" (?) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.