Nidelven 24 Startet 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2009 (redigert) Er det noen som har erfaring med bruk av Garmin 60 Csx GPS i båt? Har den stor nok skjerm og gode nok kart for sjønavigasjon, eller blir skjermen plagsomt liten med mye innzooming osv? Tenkte å montere den i stativ ved siden av dashbordet, flatt med nesen fremover, slik at den hele tiden viser kurs fremover. Det viktigste for meg er å se hvor det er grunner og skjær. GPS´en har jeg fra før, men har lite lyst til å investere i kart hvis jeg blir misfornøyd og allikevel kommer til å bytte den ut med en annen til neste år. Båten er ei 24 fots snekke og går max. 10 knop. Bruker båten stort sett til kortere dagsturer innenskjærs i ryfylket. Redigert 21.Juni.2009 av torreine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Bruker en garmin cs selv, å det funker for meg.. har en 23 fots snekke. synes skjerm og kart er godt brukelig, jeg kommer ikke til å gjøre en større innvestering til noe større, for det virker helt greit. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
vidarbre Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Har brukt 60 på land og 76 til begge, og personlig synes jeg at selv en 520-plotter har for liten oppløsning til god navigasjon. Men for å vite av sjær nøyaktig, om man er kjent fra før, er ok. Se f.eks på Garmin 620, med ganske god oppløsning. Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Gilje Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Jeg har 60Csx i min 14 fots daycruiser. Syns dette fungerer godt! Skjermen blir kanskje litt liten når jeg kjører fort. Men dette blir jo ikke noe problem for deg? Det er sjelden at jeg zoomer inn og ut... Jeg har den stående i en mobilholder som jeg har festet på vinduet. Det negative med dette er at den ikke klarer å vise rett kurs før jeg får litt fart på båten. Men dette er jo heller ikke noe problem for deg, siden du skal ha GPS'en flatt! Jeg har installert Bluechart atlantic 9,5. Dette kartet er jeg veldig fornøyd med! Viser godt dybde, skjær og grunner. Litt dårlig på stedsnavn. Men du må jo ha vanlig kjøkart i tillegg som veier opp for dette. Jeg angrer ikke på at jeg bruker disse kartene. Det tror jeg ikke du heller vil gjøre... Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Det kommer til å fungere aldeles utmerket. Brukte selv 60cs i GH17 og marsjet av gårde i 20-25 knop. Ja, skjermen er liten og en 10" er selvfølgelige bedre etc. Je hadde flere ruter lagt inn på PC som jeg overførte til GPS'en. Fungerte da fint å zoome inn til 200m -120m å kjøre på den oppløsningen. Med snekkefart vil det fungere utmerket. Kartene er forøvrig de samme som Garmin benytter i større GPS'er Sitér dette innlegget Link to post
Nidelven 24 Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Takk for mange gode svar, går nok for den billige løsningen og kjøper kart til 60 csx´en. God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.