mks1001 Startet 21.Juni.2009 Del på Facebook Startet 21.Juni.2009 Hei, holder på å gjøre klar båten vår, Viksund 430 Bowrider fra 2007, så vi kan få den på sjøen. Da fant vi ut at det er noen små sprekker i den, både bak ved motoren, og noen steder på siden. Sprekkene bak ved motoren (9,9/15 Tohatsu, 25 hk er max) Sprekker langs siden Det jeg lurer på er egentlig hva som kan gjøres. Er det en reklamasjonssak, ettersom om den kun er to år gammel? Eller er dette enkelt å fikse? Mvh Mks1001, takk for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 21.Juni.2009 Del på Facebook Svart 21.Juni.2009 Syntes det høres ut som en reklamasjon. Burde ikke få slike sprekker i gelcoaten på en så ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juni.2009 Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 de sprekkene er stress sprekker i gelcoaten. De kommer fordi glassfiberen under beveger seg. kan være tegn på at båten er hardt kjørt. Uansett ville jeg sekket med leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 22.Juni.2009 Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Har også slike sprekker. Bør vel gjøres noe med før vinteren, men hva? Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 22.Juni.2009 Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Hadde en Askeladden 475 2008mod,der var det likedan sprekker rundt styrbord hjørne bak,snakket med forhandler, det var bare å komme med båten med en gang eller di kunne utbedre det ved service etter sesongslutt,sprekken skyldes antageligvis spenninger etter montering mellom ytter og inner skrog var beskjeden jeg fikk. Hvordan dette kan utbedres uten att det blir synlig vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y LINDA Svart 22.Juni.2009 Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Er det noen slags "lakkgaranti" eller rettere sakt gel/topcoate garanti på nye båter!!??? Og hva gjør man hvis man har kjøpt 1 år gammel båt og forhandleren holder til langt vekke??? Hvem går man til for å få sjekket sprekkene? Må man til forhandleren der båten ble kjøp ny?? Sitér dette innlegget Link to post
mks1001 Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2009 Tror jeg ringer forhandler og hører med dem. Syns det er rart hvis det er pga for stor belastning, ettersom om motoren er mindre enn maks og den heller ikke har blitt brukt til voldsom lek. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.