motor Startet 22.Juni.2009 Del på Facebook Startet 22.Juni.2009 Jeg har montert Garmin 525s i båten og har nå kjøpt inn Garmin drivstoffmåler og CANet sett. Så blir det store spørsmålet om jeg må bruke medfølgende CANet kabel og begge terminatorene eller om det holder å koble inn den ene CANet terminatoren på CANet adapteren fra måleren/giveren ved tilkoblingen inn på apparatet. Er det noen som har montert slikt selv eller har svaret? Jeg sitter her med komplett monteringsanvisning koblingsskjema så egentlig burde jeg jo klare å få det til, men men... Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2009 Det var lite svar her men jeg tror det ordner seg likevell. Har funnet ut av det selv nå. Så har jeg et annet spørsmål. Er det noen som vet funksjon til TERMINATORENE som man bygger inn i endene av Bussen. Må man montere terminatorer eller vil systemet virke likevell. Terminatorer må de være orginal Garmin til nmea 183? Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Hei Har bestilt samme pakken som deg. Fungerer dette bra? Gjekk det greidt i instalere det? mvh gunnar Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 CAN-bus skal vel ha 60ohm motstand, med en 120 ohm terminator i hver endre. Kan virke uten, men kan få problemer med stående bølger osv pga feil motstand i bussen, som kan gjøre at det fungerer på ett sted på bussen, mens det ikke fungerer om kabelen er 10cm kortere, eller lenger. Eller det kan slutte å virke etter en stund.. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Terminer i begge ender så unngår du mye "bambus" på bussen... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
motor Svart 15.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2009 Hei Har bestilt samme pakken som deg. Fungerer dette bra? Gjekk det greidt i instalere det? Ja det gikk greit å innstallere, litt hjernetrim før jeg forsto alt::)) Fungerer greit men jeg har ikke kalibrert taknen mot instrumentet så den funksjonen er ikke i drift ennå. For meg var det primære å finne ut av hvilket turtallsområde som ga best drivstofføkonomi. Ble litt overrasket over resultatet men meget fornøyd fordi jeg så at forbruk pr mil ikke steg om jeg økte turtallet litt over hva jeg før trodde var idealturtall. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Hei Høres bra ut. Venter pakke fra usa:) kommer tilbake med resultatet. gh Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Hva kommer ett slikt paket på fra usa da Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 ca 4500 inkl frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.