Jump to content

Nord West 900 på vei fra Sandnessjøen til Hvaler 1 juli 09

max3

Recommended Posts

Vi fikk dynamoen i dag. Reperatøren kom med den litt før kl.10, men de var ikke like. Den forrige eieren byttet dynamo i fjor på verksted. De hadde satt inn en for liten dynamo og byttet braketten på motoren. Da ble det vanskelig å få på den riktige dynamoen, men heldigvis greide han det! Tusen takk!.

Vi dro fra Brønnøysund kl.12.45. Sjøen var stille og sola skinte. Det var en kjempefin tur til Rørvik. Jeg Hilde satt på flydgebridge for første gang i mitt liv. Det var ordentlig flott, men litt kaldt. Vi stoppet og testet bredbånnshastigheten like ved Torghatten og var i Rørvik kl.16.45. Hadde en kjempefin tur! Har egentlig tenkt oss over Floa i morgen, men det er spådd litt mye vind.

Det er mya å se og oppleve her nord. Vi burde vært her noen uker. I dag skulle noen gå opp på torghatten, lørdag ble vi bedt med på fest ute på Ylvingen der Himmelblå ble spillt inn. Vi skulle også gjerne vært på Vega og fiska mye mer. Tommy og Marie fikk så mye fisk de ville, så det ble stekt fisk til frokost i dag.

broennoeysundroervik_035.jpg

Her ser vi Rørvik som var målet for gårsdag.

En "rar bytomme ".Mye nytt og gammelt som ikke passer sammen. Flere gamle fraflyttete tomme buikker. Vi fant en pizzarestaurant med kjempegod hvitløksdressing og pizza. Mye annet vi hadde lyst på hadde de også på menyen. Vi fant en pub og en bar. Det er et flott bygg her som heter Norveg. Telenor har bygget et i nærheten somheter "Søsterskipet" Artig. Ellers ligger vi på gjesteplass på båthavna. Her er o, dusj , vaskemaskin og tørketrommel.

Hei, takk alikevel. det var spennende lesning. Gøy å høre litt om det en kjører forbi.

Det. er så mye spennende. vi skulle vært rundt her lenge og sett å opplevd mye mer.

Vi har det fint. Sol. men litt mye vind i dag. Dro fra Rørvik kl.7.01 etter å ha fylt diesel.

Nå er vi på Frohavet nord for Trondheim. Vi har kjørt 60 NM i dag.

Hei Torbi Vi ligger mellom 14 og 15 knop. I dag har vi ligget i 800-9 et par timer pga. mye sjø.

Vi dro fra Rørvik kl.7.00 og kom hit til Kongsvoll, sør for inseilinga til Trondheimsfjorden. kl.16.15. det var mye sjø, så det var ikke lett å ordne noe ordentlig å spise så vi var ganske sultne da vi kom hit. Har tilbakelagt 92 nautiske i dag. Sol og fint vær her, men for mye vind!

Hei Torbi Vi ligger mellom 14 og 15 knop. I dag har vi ligget i 800-9 et par timer pga. mye sjø.

Vi dro fra Rørvik kl.7.00 og kom hit til Kongsvoll, sør for inseilinga til Trondheimsfjorden. kl.16.15. det var mye sjø, så det var ikke lett å ordne noe ordentlig å spise så vi var ganske sultne da vi kom hit. Har tilbakelagt 92 nautiske i dag. Sol og fint vær her, men for mye vind!

Hei max3

ja eg også skal være med min kamerat sin "ny" båt fra bergen og sørover til hans hjemsted i porsgrunn neste uke, blir spennende, regne med vi også skal kjøre ca 15 knop...

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Det huska godt over Hustadvika. Store dønninger, men det gikk greit. Jeg har lett for å bli uvel i dønninger, men denne gangen begynte jeg og synge før jeg ble uvel og da slapp jeg. Vi hadde en fin tur, selv om det var slitsomt over Hustadvika. Vi kjørte gjennom Ålesund og er nå på besøk hos gode venner i Langevåg. tommy har feriert her siden han var liten gutt og synes det var veldig morro og komme hit i egen båt. Så nå er det han som ber dem ut på fisketur. Nå har vi fått ei bøtte full av brukbare sei (11+ noen de kasta uti fordi de var for små. Etter fisketuren skal vi til Ålesund og hente en venn som kommer med fly og skal være med oss nedover kysten.

Det er stiv kuling på Stadt nå, så vi får ligge her i Langevåg til det rorer seg. Vi hadde tenkt oss inn til Geiranger i morgen, men vi får se ann vind og vær. Her ligger vi på Devols gjestebrygge helt tryggt for vind og vær fra alle kanter. Vi ligger ved fast brygge og da er det uvant med 1.5m,tidevann, men med slakke tau så går det bra. Vi dro ut på fisketur i stad og dro opp en haug med sei. Her er det morro å fiske!!!! Så det blir vel fisk å spise i morgen. i dag hentet vi kokken Finn i Ålesund så da får vi se. Han skal fungere som førstefender, gerilliakokk og lettmatros. Det blir fint.

Med all den ankerdrammen du har hatt i båta dine, skjønner jeg at du har tillkalt en kokk ja.Trenger flere bilder av bølger og sjø så vi får noe underholdning her.Håper dere kommer forbi stadt i morra.La den gammle perkinsen få all den dieselen den vil ha slik att vi får noen dager sammen i ferien. Kai...

Hjelper kokker på ankerdrammer?? Nå er det jo to til og drikke, men kokken kom slettes ikke tomhendt så tomt blir det ikke med det første. Blir nok ikke noen tur over Stadt i morgen , stiv kuling der nå. Vi satser på eskorte med redningskøyta fredag morgen. Håper det løyer til da. Veldig vanskelig å ta bilde av bølger og vanskelig å ta bilder når båten husker hit og dit også. Skal prøve å finne noen. Vi har kjørt helt alene, men kjører vi sammen med noen kan vi jo ta bilde av båter som blir borte i bølgene. Flott at dere skriver litt til oss, fortsett med det. da er det mye lettere å finne siden også. Vi hadde egentlig tenkt oss til Geiranger i morgen, men vi får se på vær og vind.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...