Jump to content

VHF: Fjerne MMSI nummeret


Homlungen

Recommended Posts

Hei. Jeg har solgt båten med vhf Lowrance LVR-250. Denne har jeg lagt inn mitt MMSI nummer på. Den nye kjøperen er i ferd med å avlegge VHF sertifikatet. Kan jeg slette MMSI nummeret mitt? Så kan den nye eieren legge inn sitt nummer når bestått eksamen?

Mvh Henning

med båtførerbevis og short range certificate (SRC/VHF) rtfm.gif

Link to post
Share on other sites

MMSI nummeret og kallesignalet skal normalt følge båten. Det er derfor egentlig ingen grunn til å bytte MMSI nummeret. Du kan søke om å få beholde det hvis du har spesielle grunner. Det vanlige er at apparatet må til importør eller forhandler for å få slettet nummeret, og så legger eier inn et eventuelt nytt.

Link to post
Share on other sites

Gi beskjed til Telenor Maritim Radio at du har solgt VHFen din med kallesignal og mmsi nummer. Det har jeg gjort når jeg solgte en båt med VHF. Fikk en kvittering tilbake at det var gjort. Blir den i fremtiden misbrukt er det ikke du som har problemet. Når du kjøper ny båt/VHF kan du overtar kallesignal/mmsi nummer fra kjøperen ved å melde fra til Telenor og registrere den på ditt navn.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...