kjeterik Startet 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2009 Jeg har en mercury spake som på bildet å lurer på hvordan jeg kan justere friksjon på denne. Den er altfor lett å holder seg fint opp til halv gass men siger tilbake over dette. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 23.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Tror det skal være en justeringsskrue under dekselet til kontrollkonsollen på de modellene der. Har du ikke mercury manualen som fulgte med? Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 23.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2009 Jeg har manualen men det står ingenting om det dær. Jeg har åpnet dekselet men klarer ikke å se at det er noen skrue el. dær. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Hvilke årsmodell? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 På min fjernkontroll finnes heller ikke noen "skrue" for friksjonsjustering. Har en vanlig enspaks(sidemontert) som stort sett har vært standard på Askeladden, Uttern, Skibsplast, m. flere de senere år. Snakket med en mekaniker som fortalte at den knappen i senter som du fristiller spaken med(rusing av turtall uten gearinnkopling), den må nippes ut for å komme til en mutter bak som kan justeres. Imidlertid knekkes den tappen p.g.a. mothaker, så man må ha en ny i reserve(?). På min føltes det som om spaken var noe lett å bevege, men ikke slik at den "siger" tilbake av seg selv, så jeg har ikke gjort noe mer med det. Nå skal det legges til at mekanikeren på Wave fortalte at egentlig skal monteringen være slik som på din båt, nemlig at den ikke skal kunne "låses" i en gitt hastighet, men falle tilbake i det du slipper spaken, det er korrekt montering. Vet ikke om det kun gjelder hurtiggående båter, men det er vel noen sikkerhetsregler som kommer inn i bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Nike Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Er ikke det litt uhendig at spaken faller tilbake under kjøring? Da må man jo holde en hånd på spaken under kjøring på lange strekk. Kan ikke se helt sikkerheten med det. Jeg har også en sidemontert enspake kontroller og den mener jeg har en liten skrue i underkant for justering av friksjon, men dette skal jeg sjekke igjen. Manualen jeg har forklarer om justering av friksjon, men så er jo båten jeg har noen år også... Sitér dette innlegget Link to post
kjeterik Svart 24.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Båten er 2008 mod. Jeg glemte å fortelle at når den har full gass så siger den ikke tilbake. Det er akkurat som man må komme over "kneika" for at den skal stå der. Jeg hadde en 75 hk. først på denne båten med samme kabler og spake å da sto hendeln helt i ro hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.