Jump to content

Hva ligger i ordet garanti?


Schierna

Recommended Posts

Opplevde at min båt (ny i 2008) hadde en oljelekkarsje i styrepumpa. Tok dette opp med Sleipner som innrømmet fabrikkasjonsfeil og ville erstatte denne.( Scand var konk så jeg måtte gå på underleverandør) De ba meg ta ut pumpa og oversende denne. Jeg er ingen mekaniker så derfor ba jeg lokale båtserviceverksted ringe Sleipner å bestille styrepumpe samt bytte denne.

Sleipner sender pumpen og denne blir byttet. Regning på arbeid inkl. mva. ca. kr.1.700,- blir fakturert meg ( Sleipner dekker kun pumpa og lokale båtreperatør skal selvfølgelig ha betalt for jobben)

Så til spørsmålet: Er det urimelig å kreve Sleipner for utført arbeid også?

 

Mvh

Schierna

Link to post
Share on other sites

Så lenge det ikke er Sleipner som har montert pumpa, synes jeg det virker urimelig å forlange at de betaler for demonteringen. De har tross alt bare levert deler til Scand, som har bygget båten...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nei. De bør i aller høyeste grad dekke arbeidet også....

Det er jeg ikke uten videre enig. Jeg vil heller ikke tro de lovmessig er forpliktet til det. Som index sier - de har jo kun solgt delen. Selvsagt kunne de ha utvist veldig god (ekstra-)service, og scoret goodwill-poeng på det, men du kan nok ikke kreve at så gjøres.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bruk forbrukerkjøpsloven om de nekter. Dette er en dirtektereklamasjon mot produsent og ...