Jump to content

Timeteller viser mer enn oppgitt gangtid ved kjøp av bruktbåt.


krimel

Recommended Posts

Vi har kjøpt en 2008 Nimbus med VP D3 190 HK diesel, fra forhandler.

Selger opplyste at båten hadde gått 37 timer, annonse likedan, men etter nærmere ettersyn i elektronisk log i systemet på båten ser vi at den har gått 92 timer på overtakelsestidspunkt.

Slitasjemessig på motor etc har vel ikke dette stort å si, selvom 55 timer som den har gått mer enn oppgitt for mange jo tislvarer en hel sessongs bruk.

Spørsmålet er om og eventuelt hvor mye vi kan kreve av prisavslag nå i etterkant?

Noen som har noen formeninng om dette?

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne at du eventuelt skulle være berettiget noe prisavslag for dette. Båt og motor er uansett minimalt brukt, og timetall lå kanskje på 37 når annonsen ble laget. Eventuelt prisavslag må i så fall bli beregnet ut fra hvor mye mindre båten ville blitt solgt for med det nye timetallet, og jeg tipper at denne båten ville gått for samme pris uansett. Hadde det vært 1000 timer mer hadde jeg nok forlangt prisavslag, men 55? Nei, jeg tror ikke det.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke til VP sitt innkjøringsintervall med nye motorer. Men her vil jeg tro det ene av punktene kommer ganske mye kjappere en først forespeilet? Så en liten dekning av hva det punktet koster ser jeg som rimelig.

Hvis feks det er olje/filterskifte på 100timer, og disse motorene har jo en grei kapasitet. Så ville jeg krevd dekket feks 1/2 utlegget for servicepunktet.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...