S/Y Emma Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 (redigert) ...og DER var arbeidsdagen over!! Huhei, ut og installere ny varmtvannstank i båten! Redigert 24.Juni.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
oslofjord Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 (redigert) Dette er jammen alle samfunnsklasser representert. Takket være utbytting av proletariatet som svetter på hete sommerdager...kan industriherrene kose seg på på dekk på sin umåtelig prangende båter eller kjøle tærne på egen strand ved sommerresidensen. Ja så har vi disse såkalte kontorrotter eller funksjonærer.....gjerne meget intelektuelle veludannede....som dog er så dumsnille å naive at de godtar å passe butikken, mens disponent/innehaver (gjerne av den mindre akademiske typen) daglig grunnet manglende tilitt til kontorsjefen ringer fra sin båt for å sjekke tingenes tilstand. Og jada...kapitalistene svinger innom baatplassen på varme dager når de først er på nettet for å sjekke hvor meget aksjekursen har steget siden i går aftes. Redigert 24.Juni.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Har du en kort tilbakemelding på dagens børs indeks slik at jeg kan spare noen kr med å ringe inn Lurer litt på om lommeboken tåler en halv en til. Ellers kan jeg opplyse herskapene om at det er dårlig service på Skipperstua år. Ølen smaker dog fortreffelig men 14tisene som serverer er ikke av den service vennlige typen. Hadde det ikke vært for utsikten hadde jeg anbefalt folk å gå 30 meter lenger opp i gaten. Ellers har mitt skarpe syn registrert at selv ikke i år er miniskjørt på moten. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
FredrikW Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Bare én kjapp nattevakt igjen nå, så en hel uke fri fra imorgen tidlig kl.06 Fredag morgen settes kursen mot Sandspollen tenker jeg. Hvis været blir som yr-folket lover drar vi neppe hjemover før søndag eller mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Jaja, jeg kan trøste dere som sitter inne på kontoret å sturer i disse dager.. det er _nesten_ for varmt ute.. Må jo drikke kald pils og spise kald is flere ganger om dagen, samt en kald dusj på badeplatformen er et must minst en til to ganger om dagen. Det værste er at jeg har allerede brukt opp 3 av feriedagene (av totalt 4 uker).. og i morgen skulle det bli ENDA varmere. puh.. nei, får ned i kjøleren å hente meg ei kald ei til.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brodern Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Har det slik hver dag nå (weather day ??? ) Kan vel være for at jeg ikke er kontorrotte ?? Men deilig er det. Ferie er absolutt deilig. Beklager litt rompekvalitet på bildene. Mobiltelefon vøtt Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
VO`n Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Planla for noen mnd siden å ta denne uka fri siden jeg ikke skal ha ferie før slutten av juli.... det var helt greit fant jeg ut allerede på mandagen av... i grunn sittet på verandaen til og fra i hele dag og Ops, sorry ikke meninga og ødelegge sutre tråden med slike slibrige meldinger.... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Jeg tok kontoret med meg i båten i dag (PCn) men kan berolige dere som satt inne i dag at det er veldig ubehagelig å jobbe i 28varmegrader , solbrent blir man også Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Har hatt altfor mange mennesker som var avhengig av meg idag. Men nå om 30 min hiver jeg med på hurtigbåten til Brekstad og cruiser inn til Trondheim med båten.. Gleder meg stooort.. 24 grader i morgen.. Lunch om bord med kona er planlagt Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
MajorAndy Svart 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2009 Desværre tilhører jeg også dem, der sveder foran PC'en i stedet for på fly'en. Virkelig surt når vejret er som det er. Hele to dage endnu. Lørdag morgen tager jeg afsted i båden i fire uger Andy Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Jeg tok kontoret med meg i båten i dag (PCn) men kan berolige dere som satt inne i dag at det er veldig ubehagelig å jobbe i 28varmegrader , solbrent blir man også Det samme gjorde jeg når jeg dro ut tirsdag kveld. Hvorfor får ikke vi noen sympati her vi svetter og jobber hardt og ansvarlig til tross for sola og varmen - og hvor kan jeg skaffe meg en laptop med en skjerm som kan brukes i sola på akterdekket? Var Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Iblant er det lov å sutre! Jeg ser ut over parken ved siden av, og synes dette er helt idiotisk! Obligatoriske fridager burde det være når temperaturen overstiger 20 grader ute. Ferien er først i slutten av neste uke, og da kommer det helt sikkert til å snø!!! Garantert ! Vel, mens jeg satt her og leste, så kom jeg plutselig på at jeg har en inverter i båten, og båten er mutters alene på vannet. Tror jeg må finne ut av hvordan 3G fungerer, siden det står så fint at telefonen visstnok skal ha det. Fixer jeg det, blir det båtkontor i dag :-} Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Hentet båten i går ( Natt) Riktignok var floa for høy, så vi kom ikke under jernbanebrua (Gjestehavn i Trondheim sentum En tur utpå, liten stopp innom skansen. Og mens vi lå å duppet utenfor innkjøringen og ventet på fjæra, byttet vi dieselfilter på babord motor så var det gjort. Klappet til kai, med ca 10 cm klaring til brua ca kl 04 Stod opp 0545 og kjørte hjem,,,,, Er nå poå veg til en "litt" hard dag på jobb er jeg redd, men det var verdt det.... Jeg fikk en praktfull båttur i går Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Fusebox Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Hvorfor har jeg ikke gjort dette føøøør ? Forøvrig [No Comment] : Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Har hatt et deilig døgn i båten, men nå er jeg tilbake i `saltgruvene`. Heldigvis er det bare to og en halv time så stikker jeg til Hove. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Fevik 21 Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Har hatt et deilig døgn i båten, men nå er jeg tilbake i `saltgruvene`. Heldigvis er det bare to og en halv time så stikker jeg til Hove. Høres bra ut. Sees på søndag Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Nå er det endelig helg Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Fire veker til ferie ... håpar veret held seg Skulle gjerne dradd på sjøen i helga, men då må eg i eit brudlaup der eg ikkje kjenner andre enn kona mi... God tur til alle som har anledning! Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hebbe Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Dette har vært en lang uke på jobben, kontoret formelig koker. Tar fri i morgen og på mandag og reiser opp til Vesterålen i morgen og blir der til mandag kveld før flygemaskinen bringer kjærringa og meg ned igjen på kvelden. Leier bil og kjører rundt der oppe i noen dager. Sikkert mange fine båter å se, kanskje også med en BP-vimpel? Ellers så har ettermiddagene og kveldene blitt brukt i båten, godt å svale seg opp Vorma og ut i Mjøsa på varme dager. Håper det varme være fortsetter selv om det er 3 uker til ferie. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Enes Diplomat Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Etter en mega fin helg her i Trøndelag, er det nå tilbake på jobb igjen. Selv Trondheimsfjorden blir OK i slikt sommervær. Bare 4,5 dager igjen nå så er det ferie i 3 lange uker... Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 31 grader på kontoret og 32 i butikken. Glad ikke jeg er jente nå. Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Sliter på siste uke før ferie på kontoret akkurat no! Ute er det 25gC og slørete sol. Kunne vært klar sol hadde det ikke vært for alle disse flyene som slører til solen på kryss og tvers... Uansett; hadde generalprøve på ferien i helga - Seiltur til Bårdsetøya! Gikk for motor til øya i blikkstille - seilte i 6,5 knop hjem med vinden rett bak! En kjempehelg!!! Etter denne uke venter 4 uker ferie!!! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
submiss Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 På jobb hos oss var det 29 grader allerede da jeg kom kl 7 i morges, og tempen steg til 32 grader utover dagen. Fryktelig å jobbe i et eldre bygg med særdeles dårlig airconditioning Nå har vi fått satt inn nye vinduer som visstnok skal hjelpe og holde varmen ute, men kan ikke helt se at det har hatt sin misjon. Dessuten har vi som sitter på gateplan ikke mulighet til å åpne vinduene mer enn et par cm, det går på sikkerheten i fall vi skulle glemme å lukke vinduene når vi går fra jobb... Men, men, en dag til på jobb og så er det båtferie på sørlandet i 3 1/2 uke Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Aircondition fungerer vel dårlig om man har åpne vinduer. Har AC hjemme, 23,5 inne og 29 ute nå Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Ja nå kan jeg selvsagt til min store skuffelse lese at neste helg, når jeg har en uke fri, er det meldt regn og atter regn igjen. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.