Jump to content

Hvordan funker primus lekkasjetester for gass

NovaMalin

Recommended Posts

På gassanlegget i båten er det montert en lekkasjetester fra Primus. Hvordan funker denne? Det står at man skal vri testeren i horisontal stilling og se etter bobler i væsken. Men jeg får ikke vridd på den? Er det en mekanisme jeg ikke har funnet som løser ut testeren når denne skal vris? Jeg har dessverre ikke bilder av testeren for hånden, men skal forsøke å få lagt det ut dersom ingen umiddelbart skjønner hva jeg mener.

Pappa, jeg vil sove i båten!

De jeg har vært borti har en stor knapp på toppen slik som denne:

5130-01.jpg

Når du IKKE bruker gass men har åpen ventil på gassflasken og evt. andre stengeventiler, trykker du ned knappen. Da skal det IKKE boble i glasset i bunnen av testeren dersom alt er Ok. Bobler det har du lekkasje.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Hei. Tror du har gamletypen lekasjetester fra Primus. Regner med at den er i messing, og at den har et glass med et rør innvendig. Sjekk at glasset har lekasjetesterolje i seg. Åpne alle kraner helt frem til blusset, uten å åpne blusset.

Du skal bare ta tak i glasset å "trekk" det oppover slik at glasset nå er i en horisontal stilling. Du må nå sjekke om det bobler der røret er i glasset. Bobler det har du en lekasje.

Litt vanskelig å forklare uten å vise til et bilde, men håper dette hjalp deg :flag:

Båtgal

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...