Jump to content

Stavanger! Er det ikke lagt til en fornuftig gjestehavn..


kjellsea

Recommended Posts

Joda, de er fjernet nå. De hadde engang bra anlegg der. Så fjernet de "polstringa" langs kai-kanten for å vise fram de gamle steinlødde kaisidene fra dengang da :crazy: ... Men folk kom likevel. Så satte de opp "parkerings"gebyr automater, men folk kom fremdeles. Så nå har de fjernet flytebryggene. Kun den med skiltet "Velkommen til Stavanger" ligger igjen :headbang: ... Alle båtturister blir forvist, ehm, mener HENvist til gjestehavna bortenfor Oljemuseet, ca så usentralt man får til, langs Stavangers kaier. Som jeg har sagt før, det er bedre i Sandnes, selvom det er noe høyere drølle-faktor der. (Les kloakk-faktor.)

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Heldigvis har de fått flyttet "Gamle Rogaland", slik at ikke den ligger der og tar plass. Hadde de bare fortsatt og fjernet flere båter med "Gamle ..." i navnet, og andre skraphauger som kun viser hvordan stål kan ruste :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt problemet! Den nye gjestehavna noen få hundre meter unna er mange ganger bedre enn den gamle. Mye fredeligere, skikkelige brygger med utliggere og ellers alle fasiliteter man kan ønske seg. Kun få meter opp til handlegatene, og såpass langt fra utestedene at man slipper å få båten full av sneiper og ølflasker! Noen ønsker tydeligvis fortsatt å ligge i Vågen, jeg for min del er glad jeg slipper!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Gjestehavnen er helt grei den, men hvis du vil ligge fredelig så er det jo mye finere innover Ryfylke...

Vågen er og blir en uteplass og noen av oss synes det er kjekt å oppleve litt liv av og til.

De fleste som har vært her under arrangement slik som sandvolley'en og gla'mat m.m glemmer ikke denne opplevelsen.

Vågen har jo vært stappfull av båter, men "gjestebrygga" ligger halvtom...

Link to post
Share on other sites

Regner med flytebryggene er fjernet sidet en det er VM i sandvolley i eller noe sånt i byen nå...

 

Men som jeg har skrevet på dette forumet tusen ganger før.. Hva i fanden skal dere inn i vågen å gjøre??? Det er IKKE der Stavanger har sin gjestehavn. Og takk og lov for det! :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Var i Stavanger i april, da var bryggene der fortsatt, men de var det jo alikavel ikke lov eller mulig å fortøye til, låg med longside og gikk til betalingsautomaten og betalte for 1 døgn med strøm, men når jeg plugget i kontakten var der ikke noe strøm, ringte parkeringselskapet og de skulle ordne opp, etter litt fikk jeg melding om at de ikke kunne levere strøm (enda det står nye bokser langs etter kaia og det er info om dette på skilt :rolleyes: ) Men ble tipset om denne gjestehavnen og at jeg bare kunne bruke samme bilett og ligge meg der, noe jeg gjorde.

 

Syntes havna der var fin og rolig som det her nevnes, men syntes samtidig at det blir litt molbu og tilby halveis forhold til å legge seg i selve havna der, noen ganger passer det litt bedre å kunne ligge seg til der det er litt liv og røre hvis det er det en vil oppsøke, og det vil man vel gjerne når en oppsøker en by, og særs i helger og sene sommerkvelder for å oppsøke utelivet. Ønsker en det motsatte oppsøker en vel heller gjerne en uthavn :yesnod:

 

Heldigvis er vi enda ikke kjibbet ut fra bryggen i Bergen, selv om ønske om bedre kaiforhold for fritidsbåtflåten også der gjerne kan settes høyt på ønskelisten min.

 

Det hører med til historien at en dagen etter for til Sandnes og ble der imøtekommet av en fin havn i "sentrum" tilrettlagt for båtfolket etter det jeg fikk med meg, dessuten var det hittils billigste gebyr per døgn inkl. strøm jeg har erfart :flag:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som jeg har sagt før, det er bedre i Sandnes, selvom det er noe høyere drølle-faktor der. (Les kloakk-faktor.)

Har hørt dette "kloakkryktet" om Sandnes tidligere. Er det noen spesielle steder i havna hvor det er kloakkutslipp? Har tenkt oss dit om et par dager og tar gjerne i mot tips om hvor det er "trygt" :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...