Jump to content

"Water in fuel", VP EVC D3 feilmelding.


eivindl

Recommended Posts

Fikk denne ved oppstart en kveld. Har et grovfilter med vann sensor på og regner med meldingen kommer derfra. Skrudde ut tappepluggen og fjernet toppen og tok ut filteret. Har skylt igjennom ved å helle diesel igjennom det. Feilmelding blir ikke borte, kommer når EVC tar sjekken sin før start. Fant ingen tegn til vann men endel urenheter.

Har for et par år siden hatt samme melding og gjort sanme prosedyre og blitt kvitt feilen.

Kan meldingen komme fra andre steder? Må jeg dele filteret og komme til føleren og rense den?

Mener bestemt jeg ikke har og ikke har hatt vann i fuelen, har ihvertfall ikke vann i grov filteret lenger.

Tips?

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Det sitter vel kun en vannføler i dieselfilteret på D-serien såvidt jeg vet, og den sitter på det motormonterte filteret. I bunnen.

 

Får man alarm på sensor og konstaterer at dette ikke skyldes vann kan man bare trekke ut pluggen for å eleminere sensorfeilen til EVC i påvente av ny sensor.

 

Få bestilt ny sensor med en gang, ingen ide å kjøre uten denne innkoplet i lengre tid.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...