Jump to content

Pullpit og alder på Årø 28

Frivakt

Recommended Posts

Jeg er blitt fortalt at de eldste Årø 28 hadde lavere cabinhøyde foran enn senere modeller, og at man lett kan se forskjell på disse årsseriene fordi de eldste hadde en pullpit som delvis var festet på cabintaket. Når jeg studerer annonsebildene på Finn, finner jeg både båter med pullpit som går opp på kabintaket, og båter med pullpit som er festet langs ripa. Men det er ikke noen entydig smmenhenmg mellom disse pullpit-typene og årsmodellen som oppgis i annonsene. Jeg tenker at enten er den forklaringen jeg har fått feil, eller så er oppgitt årsmodell i noen av annonsene feil. Er det noen som kjenner historikken til Årø 28 som kan oppklare dette?

Hei. Det er riktig at det er to ganske forskjellige versjoner av Årø 28. Jeg har kjennskap til begge to, og har eiet den nyeste.

Det største forskjellen er som du sier høyden. Skroget er noe modifisert med høyere fribord og større bredde. Du ser det umiddelbart ved et mye bredere dollbord rundt og oppbygg foran kahytt på dekk. Bak AC er det også større "dekk" så du kan stå på det. Det går ikke på den gamle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...