Guntveit Startet 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2009 Hei ! Er helt fersk på dette med snekke.. Satt ut sørlandsnekken min idag, gikk veldig fint med tanke på vann som kom inn osv :) Da jeg startet opp motoren så lyste begge lysene også etter at den var startet.. Et grønt og et rødt lys.. Skal egentlig kjøre hjem båten imorgen, men tørr ikke gjøre noe om noe er gale!! Kan dere hjelpe meg ? Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 de er til lading og oljetrykk, grønn-olje og rød-lading de skal slukke når motor går Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Kva modell er det? Det ligger nokre bruksanvisninger her på Baatplasen.no Ellers har FM motor alle deler til alle motorane! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Guntveit Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Mener det er rundt 1970 modell.. Jeg er så pass grønn at jeg ikke har noen idè.. Får se hva jeg får til :) Er vell sånn jeg lærer ? hehe Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Hvis du går til Marna Motor kan du laste ned koblingsskjema. Dette er for en annen motor, men de brukte ofte de samme komponentene på det elektriske med dynastarter fra Bosch osv. Tror det ligger to forskjellige på Marna. Skriv ut begge og ta dem med deg. Ikke umulig at ditt elsystem ser relativt identisk ut. Måtte bytte oljetrykksmåler på min Marna nå i vår. Kjøpte meg en ny bryter på Mekonomen. Tok med den gamle og fikk de til å finne en som hadde nesten identiske gjenger og med utslag på 0,6-0,7kg. De fant en bryter til en VP. Nå vet jeg ikke hvordan det er med gamle FM, men min Marna bruker rørgjenger på bryteren, mens du stort sett bare får kjøpt mm-gjenger på bryterne nå. Dette tar jeg på "husken" men bryteren de fant mener jeg hadde 10mm gjenger. Satte den i skrustikka og dro over med ett 1/2" Rørgjengesnitt. Kostet meg kr 78,- samt 10 minutter arbeid. Billig forsikring. Redigert 26.Juni.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Diesel248 Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Hei, Motoren har vel riktig mengde med olje alle plasser den skal ha olje. Du kan prøve dette: Ha litt olje i sylinderen for å sikre smørning, ha olje på alle bevegelege deler. Dette er for å forsikre att alt har smørning. Starte motoren og gje den litt høgre turtall enn tomgong. Visst ikkje oljetrykks lampa slukner no må du nok kontrolere oljetrykksventil og oljepumpe. Men dette er solide og enkle motorer, men olje har alle motorer godt av. Ferskvannskjøling er og å anbefale å bygge på. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Guntveit Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Takk for hjelpen folkens :) Motoren var nok bare litt grinete igår! Idag startet den og lysene slukket ikke mange sekundene senere! Nå venter tur hjem i sol og 28 grader ! Herlig :) Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Hørest skikkelegt kjekt ut! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.