Jump to content

Hvordan få båtplass i nordstrandområdet (Oslo)?


mazeking

Recommended Posts

Skjærgårdsjeep gir deg større rekkevidde, men med barn på 4 og 6 år ville jeg også ha vurdert sjekter på 22-25 fot med mulighet for overnatting for hele familien.

 

Hva slags kategori går disse båtene under på finn.no? Hadde tenkt å prøve å finne meg en båt til under 100.000. Finner jeg noen slik båttype i denne prisklassen som ikke er veldig sliten? Planene er å starte i det små og så utvide etterhvert hvis vi får litt sans for båtlivet. Min erfaring med båt begrenser seg til å Danskebåten :-) Et par firmaturer denne sesongen har dog fått meg over på tanken om å eie båt.

Link to post
Share on other sites

Etter litt surfing med google maps sne satelittbilder ser jeg at det ligger en masse bøyer i vannet på høyde med Ljan togstasjon . Meg bekjent så er det vel ingen privatpersoner som eier noe som helst i vannet i Oslo. Er det derfor fritt fram for å slenge ut ei bøye sammen med de andre som ligger her eller er det faktisk noen som organiserer disse plassene?

 

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=59....mp;t=h&z=18

 

Zoomer man inn på midten av dette kartet ser man også at det ligger en masse småjoller på land. Noe organisert må det vel være her?

 

Ja ja, noen godt bemidlede mennesker bor det da også ute på øyene i fjorden :-)

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=59....mp;t=h&z=19

Link to post
Share on other sites

Meg bekjent så er det vel ingen privatpersoner som eier noe som helst i vannet i Oslo. Er det derfor fritt fram for å slenge ut ei bøye sammen med de andre som ligger her eller er det faktisk noen som organiserer disse plassene?

 

Nei, det er ikke fritt frem. En telefon til din kommune vil gi deg svar på fremgangsmåten for å søke om å få legge ut en bøye.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mazeking, du er i akkurat samme situasjon som meg (bortsett fra at jeg bare har ett barn). Du har ikke vurdert en (sammenleggbar) gummibåt da? Jeg har kjøpt en 17,5" av Force'n med en 55 hk motor på. Riktignok ikke med overbygg, men denne kan du jo lagre på egen tomt da (om du har det) eller noe tilsvarende? Så får du smake litt på sjølivet uten at det koster skjorta?

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...