Tintin Startet 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2009 (redigert) Er på jakt etter dokumentasjon eller målinger på hvor mye strøm/spenning/effekt generatoren på en Yamaha F100 klarer å levere under tomgang eller marsjfart. Dette igjen sier noe om hvor mye man kan tillate seg å bruke uten å tappe batteriet. Noen? Er ikke ute etter å tyne systemet, men trenger å vite om den leverer 150A, 10A eller noe midt imellom. Redigert 26.Juni.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Bjerknez Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Sett her da? http://www.yamaha-motor.no/produkter/marin...view=tech_specs Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Tintin Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Ja. Er altså ute etter hva man kan realistisk kan forvente ved f.eks ved tomgang og marsfart. Kommer til å tilbringe atskillige timer med lav fart og er ute etter hva jeg kan tillate meg av strømuttak da, uten å risikere at jeg får trøbbel i neste omgang. Redigert 26.Juni.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
ivar Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Tror det beste her vil være å få et shuntamperemeter montert inn på batterikabelen, så vil du etterhvert få god oversikt over hvor mye du har til rådighet. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SeaRaymond Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 ladespolen leverer i følge manualen 25 A, dvs ca 350 watt ved 14 volt, hvor mye turtall motoren må opp i før den leverer disse 25 A som maks vet jeg ikke, men tviler på den leverer noe serlig på tomgang og deromkring, men kanskje tar jeg fullstendig feil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.