Jump to content

turtall og fart med en perkins m4.108.i en 28 tresfjord


tresfjord 28

Recommended Posts

:sailing: hei noen som vet maks turtall på en perkins m4.108 i en tresfjord 28 å ka fart den gjør på disse turtall.min gjør 9,1 knopp på 3400 omdreininger..

har noen 1 cm skader på propell..har d noe å si.

noen som vet hvordan propell som skal stå på med dette oppsette av båt og motor eller vet om noen som kan vite dette

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg vil tro at du finner svar på de fleste spørsmålene ved å lese dette: Propell Tresfjord 28

 

Når det gjelder skader på propell, er det selvfølgelig ikke bra med en såvidt stor skade. Men det kommer ann på hvor du legger lista selv. Skaden kan f.eks medføre økte vibrasjoner, dersom det har gjort det hos deg og det plager deg, kan kanskje det i seg selv være nok til at du ønsker å bytte propell. Likeledes kan slike økte vibrasjoner sikkert føre til økt slitasje på stevnlager, og muligens gir. Det jeg prøver å si er at dersom du ikke merker noen negative effekter av skaden i den vanlige bruken av båten, er det jo egentlig en vurderingssak om du ønsker å bytte. Spør du en ekspert, ville han sikkert anbefalt deg å bytte, siden en skadet propell ikke er optimalt. Jeg, som på ingen måte er ekspert på noe som helst, tror jeg ville tatt kostnaden med å bytte, for å minimere risikoen for følgeskader, men kanskje mest fordi jeg liker at alt er i orden.

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...