Jump to content

gummihylse for pakkboks


navar

Recommended Posts

Denne problematikken kjenner jeg godt.

Det er nok ingen annen mulighet enn at akslingen må heves så høyt at den ligger over vannnivå. I motsatt fall må du jobbe med å ta ut aksling og sette på ny gummihylse med vann inne i båten.

Det er mulig at du klarer å løfte akterdelen av båten over vann mens du er på sjøen, men det enkleste er nok å heve hele båten på land.

Link to post
Share on other sites

Du kan forsøke å legge noen lag med gummiduker på utsiden og presse til tett i tett med slangeklemmer.

Selv hadde jeg ikke tatt denne sjansen dersom du skal ut på "store dyp".

Jeg fikk sprekk i gummihylsa i Dalslandkanalen for mange år siden - vi klarte å reparere det hele etter at jeg kjørte på en sandbanke og brukte vanninntaket til motoren til å lense motorrommet for ferskvann.

Dersom du skifter gummihylse bør du se om det er slitasjespor i akslingen etter simmerringene. Dette kan være et område for lekkasje dersom den nye gummihylsa blir litt lengre eller kortere enn den gamle.

Jeg vil derfor anbefale at du også skifter nye simmerringer i selve pakkboksen.

Det er ofte dyrt å reparare "billig"/ "enkelt".

Lykke til og ha en god båtsommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...