Jump to content

Velge Suzumar 220 VIB eller Suzumar 225 SL?


SeaRaymond

Recommended Posts

Ja, vurderer å kjøpe en liten gummibåt til min lille båt, båten tenkes å monteres i slike avtagbare davitere (125 KG) som en får kjøpt hos bl.annet Seatronic.

 

Valget har falt ned på en av disse minste suzumar modellene, ville opprinnelig veldig gjerne ha Quicksilvers 240 Enduro, men syntes over 1,5 meter bred båt blir i meste laget for min farkost, og lengden på 240 akkurat i grenselandet for hva som føles komfortabelt med tanke på båtens bredde som er 2,66 eller 2,77.

 

Har fått tilbud på Suzumar 220 VIB med 2,5 hk Suzuki til 11500,- Og Suzumar 225 SL med samme motor til 9200,-

 

Største forskjell på båtene er visstnok at 220 VIB har oppblåsbar V-bunn og dermed mer rettningstabil blant annet.

 

225 SL har flat bunn med "spiler"

 

Båten er i hovedsak tenkt som en innrettning en kan entre dersom U skulle være skikkelig på ferde, vi er 2 voksne med en gutt på 2,5 år.

 

Så hva bør jeg gå for, v-bunn modellen er vel gjerne litt mer "båt" og koster 2300,- mer men er det verdt det for min del og at motoren uansett ikke vil bringe båtene på plan, dessuten har jeg en formening om flat bunn kanskje gir bedre stødighet og lettere å entre, og det er vel egentlig ett viktigere kriterie for vår del. :confused:

Link to post
Share on other sites

Har en 310VIB og den funker helt greit den... vurderte andre typer, men falt ned på denne på grunn av lav vekt (31kg).

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg også låg merke til vekta, faktisk er den litt dyrere VIB modellen noe lettere en SL'en, men er fremdeles usikker hva som er den best egende modellen til mitt formål, er jo "kun 2300,-" som skiller, men føler å helle litt mot SL'en dels grunnet pris og at den kanskje er vel så hensiktmessig til mitt bruk, men så er det dette med bruksegenskapene da, er denne VIB modellen virkelig så mye bedre en sjøegenskapene når den skl på plan, plane gjør jo ingen av dem uansett med 2,5 hk motor... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...