Bistas Startet 28.Juni.2009 Del på Facebook Startet 28.Juni.2009 Hei!! har en Garmin GPSMAP 298 som jeg vil koble mot PC navigasjons program. På power kablen er det endel løse kabler som jeg forstår kan kobles til en serie port og videre til en USB, noen som kjenner til dette. Mvh Bistas Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Juni.2009 Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 GPS Map 298 ser ut til å ha en standard NMEA serie utgang. Det kan leses gjennom en serie port på en PC og jeg tror ikke den kan leses direkte av en USB port. Det finnes derimot "USB serie converter" som gjør en USB port om til en 9 pin serieport. Kabelen ut av Garmin ser slik ut Du skal bruke den blå og den sorte ledningen inn på serieporten. Blå til pin 2 eller 3 RX* og sort til signal minus** *Husker ikke om porten er DTE eller DCE og derfor om RX er pin 2 eller 3. ** Husker ikke det heller, men tror det er pin 5. Du får Google disse punktene Dersom det ikke virker med en gang, åpner du et program som heter Hyperterminal. Setter parametrene: Aktiv com port - velg den du bruker 4800 bps 8 bit 1 stop No Parity No handshake Da leser du Serieporten. Sitér dette innlegget Link to post
Bistas Svart 28.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 (redigert) Takk for hjelpen, ser også at Clas Ohlson har en GSP jeg kan koble rett til PC www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=331400 , ser ut til at dette kanskje er enklere. Mvh Bistas Redigert 28.Juni.2009 av Bistas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Juni.2009 Del på Facebook Svart 28.Juni.2009 Takk for hjelpen, ser også at Clas Ohlson har en GSP jeg kan koble rett til PC www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=331400, ser ut til at dette kanskje er enklere. Mvh Bistas Nå høres det ut som du snakker om en GPS som også omtales som en "USB Mus" Et utrolig bra produkt, men vær klar over at antenne plasseringen er til å grøsse av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.