Jump to content

Radiokontroll til Ilas ankervinsj fungerer ikke


kosl

Recommended Posts

Heisann

 

Min fjernkontroll til Ilas ankervinsj ville ikke fungere sist jeg skulle bruke den. Tenkte enkelt først, og byttet batteri men med samme resultat.

Vinsjen lar seg betjene med knappene ved førerposisjon.

Båten utstyret sitter på er en 03 Scand Atlantic, og vinsjen er montert på fabrikk.

 

Er nå i første fase med feilsøking, og ut fra koblingsjema ser det ut til at radio-kontroll enheten sitter sikret med en 3A sikring, men den første nøtten er hvor denne radioenheten er installert fysisk?

 

Hare sjekket alle sikringer på sikringspanelet, men mulig det sitter en i tilknytning ved radioenheten om jeg får lokalisert den.

Kan jo også være at noe er defekt, men det har fungert i bruk, så da har det evt. røket når det ikke har vært i bruk.

 

Tips, erfaringer all mulig hjelp mottas med takk!!

 

Kjell/

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg en nyere Ilas vinsj med radiokontroll.

Har hatt litt av samme problem, det viste seg at det var dårlig kontakt i den 3A sikringen du snakker om. Den sitter hos meg i sammen med styrepanelet og releet som hos meg sitter i en boks i bakenden av båten.

 

Går det å følge kablene enten fra vinsjen eller fra styrepanelet ved førerposisjon.

Hos meg er radiomottakeren en mørk grå plastboks om lag på størrelse med en sigaretteske

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...