Jump to content

Infra 727 propell plunder


Grimmi

Recommended Posts

hva slags propell har du kjøpt? (fabrikat/modell/mål?) og hva får du av turtall?

 

Hvor høyt er motoren montert, kvavitasjonsplata ift bunnen?

 

Er du sikker på at motoren yter det den skal (eller kjøpt uprød)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

er det ventilasjonshull foran bladene på den? ville da prøvd å tette disse.

 

Du skal vel ha rundt 5500 på fullt?

 

hva med farta, er den sånn noenlunde?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

hmm, ville tatt en tlf til Winrace propellers, de burde kunne komme med noen gode tips til prop som passer den båten/motoren

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

45++ synes eg høres vel optimistisk ut. 40 kansje, men uavhengig av min synsing så har du et problem :wink: Eg he sett fleire plassa, uten eg kan legge det fram på stående fot, klager på desse propellene her mht til kavitasjon. meir som en alupropell å regne i egenskaper og har slett ikkje de kvaliteter og egenskaper en forventer av stål.

 

En annen sak, var det ikkje desse båtene som var plaget med konkav bunn på mange? sjekket du dette før du satt ut?

Hvis den har det så vil den bare legge seg strykejernsflatt og bremse

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja er noe veldig galt. Ringte akkurat med han som bygde båten og. Og han trudde det var noe med propellen. Dette er jo den siste årsmodellen av den. Så han mente det ikke var noe galt med skroget. Sendte mail til winrace så får vi se. Skal teste en annen propell i dag. Så håper det hjelper.

Link to post
Share on other sites

Har da egentlig ikke kommet noe videre med dette problemet. Men ser at den mangler sinkanode. Og den sitter jo rett ovenfor propellen. Så der er det jo bare ett hull nå. Kan dette gjør så det blir noe galt med vannet rundt propellen. Sånn som bobler eller noe sånt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...