Jump to content

tmd30 merkelig risting ved oppstart


Seesnake

Recommended Posts

Var i går ute og kjørte oss en lang trivelig tur. Startet opp uten problemer og tuslet vel rundt i 3 timer tid før vi fant ut at vi skulle fylle litt disel . Vi tuslet bort til Brevik marina. La oss til og stoppet motoren. Fylte tanken heeelt full. Skulle da starte. vrir på nøkkelen og det Rister i hele motoren! Motoren går i ca 3 sekunder før jeg slår den av. Skjønner ikke helt hva som skjer.... Prøver å starte opp i gjen.Det samme skjer. Jeg prøver da å gi litt gass i fri. Merkelig så blir alt bra. Dette likte jeg ikke. Kjørte så i tuslefart hjemover. Stoppet da for å fiske litt.Skulle starte opp i gjen da det samme skjer.

ps olje og kjøling er perfekt. Kjører så hjem uten problemer til min brygge. Ligger der i 10 min før jeg prøver å starte i gjen . det samme skjer. Det rister i hele motoren,men gir seg etter jeg gir litt gass i fri. alt er ok. Men noe må være røskanes galt.

Når jeg tenker meg om hadde jeg dette problemet for ca 1 mnd siden. Dvs 1 gang jeg skulle starte opp.

Har noen vært borte i samme problem?

 

1 Jeg har tenkt litt på den mangnetventilen som styrer diseltilførsenen på diselpumpa?

2 Kan diselfilter skape slike problemer?

3 Kan det være luft i systemet i det jeg starter?

4 Eller en dårlig dyse i oppstarten?

Hva mener dere. Ferien min nærmer seg og jeg er litt skeptisk. :cryin:

Hilsen seesnake

Link to post
Share on other sites

Når jeg starter min TAMD 40, og den er kald, så gir jeg gjerne på til 1000 rpm. Jeg har en dyse som er litt sliten, men ifølge Asker Elektro er den innenfor "OK". Da rister motoren litt i og med at den går litt ujevnt. Etter 20-30 sekunder er den OK og går fint på tomgang.

 

Du har kanskje en dyse som har et lite rusk ?

Redigert av Fusebox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...