Jump to content

Reparasjon av mindre gelcoatskader: Aceton nødvendig?


tube

Recommended Posts

Båten er fire meter og av glassfiber.

 

Vi har noen mindre skader på gelcoat under og over vannlinjen. Under vannlinjen: Maks 3 cm lange og maks 0,5 cm brede (tre-fire av dem) Her kan vi se glassfiberen. Over vannlinjen: Små hakk - ikke dype.

 

Jeg hadde gelcoat av rett type (fra leverandør) - men ikke aceton. Pusset med sandpapir rundt skadene samt neglelakkfjerner på skader under vannlinjen. La på gelcoat. Men neglelakkfjerneren inneholdt ikke acteon..

 

På hakkene over vannlinjen la jeg gelcoat rett på, uten pussing og rensing....

 

Jeg tenkte at dette arbeidet fikk være godt nok: Vi tar sikkert båten opp til høsten og da kan jeg utbedre alle skader ordentlig.

 

Nå angrer jeg på at jeg var så utålmodig: Har jeg gjort vondt verre? Hva med plastpest, soppvekst etc.. Bør jeg ta vekk "lappingen" nå med en gang? Hvordan?

 

:cryin:

Link to post
Share on other sites

Tja? Tri er vel ikke i handelen lenger, men Aceton fåes jo kjøpt overalt. Ellers er jeg enig i at neglelakkfjerner ikke er godt egnet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...