Storø RC 34 Startet 29.Juni.2009 Del på Facebook Startet 29.Juni.2009 Hei! Grunnet kjølevannet har rent ut gikk en av mine TMD40 motorer varme. Måleren viste 100 grader og jeg vil tro den gikk slik i 5 minutter. Er det noen som kjenner til konsekvenser av dette? Er motoren skadet? Tåler denne motoren det? Har hørt de tåler juling! Bør jeg foreta meg noe spesielt? Bør den på service etc? Som alltid, takk for all hjelp og alle svar Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Enes Diplomat Svart 29.Juni.2009 Del på Facebook Svart 29.Juni.2009 Jeg var ute for det samme for ca ett år siden. Ingen trivelig opplevelse. Motoren har heldigvis fungert bra etter varmkjøringen. Det løsnet en del "slam" fra kanaler etc. etter varmkjøringen slik at det lønner seg å skylle gjennom ferskvannssiden av kjølesystemet etterpå. Håper du er like heldig! Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 29.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2009 OK, godt tips! Skal kjøre igjennom en skylling. Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.