Karlsen dr Startet 29.Juni.2009 Del på Facebook Startet 29.Juni.2009 Har en mercruiser 4,3 L, 1996/97 mod., overhalt i vår, og ombygget fra salvannskjøling til ferskvann med ferskvannskit fra G2Marine, inkl. nye manifolder og risere. I denne ombyggingen (gjort ifm. overhaling) ble også den interne vann-sirkulasjonspumpen byttet. Denne pumpen skal fungere begge veier. Problemet er at det virker som at den interne kjølingen ikke virker. Når motoren kjøres, så blir selve varmeveksleren passe varm, risere passe varm, men motorblokk/topp veldig varm. Har noen vært borti noe sånn før? Eller kan det bare være at termostat (ny) ikke åpner? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Executive Svart 29.Juni.2009 Del på Facebook Svart 29.Juni.2009 Hva er "passe varm" og "veldig varm"? Min motor ligger på ca 90 grader ved normal drift. Dette er veldig varmt å ta på. Risere får sjøvann fra varmeveksler og er faktisk mindre kalde enn blokken! Hva sier instrumentet? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post Share on other sites More sharing options...
Karlsen dr Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Temp.føleren har sviktet, men når jeg kjørte den så var det tydelig at den ble usedvanlig varm (koketemp). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ABokn Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 For å finne ut av dette bør du absolutt få fikset temp-måleren. Har du husket å etterfylle kjølevæske etter at termostaten har åpnet? Regner med at motoren har vært tømt for all væske under ommbyggingen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.