JanB Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Mitt omtalte oljeforbruk på pakkboksen skuldast ikkje feil innretning på motoren. Etter nærare underøkingar viste det seg at det heile skuldast ein lekkasje på grunn av ei dårleg tilskrudd slangeklemme... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
VannTro Svart 29.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2009 Godt å se å det var en enkel forklaring på lekkasjen din janb. Jeg har for øvrig nå kommet tilbake etter 3 ukers ferie og ca 400nm. Pakkboksen er tett som ei potte og det er ikke noe oljeforbruk. Jeg har helt ærlig ikke sjekket temperaturen på den etter den første uka, men den tiden jeg sjekket ble den fortsatt like varm. Jeg gjorde som Gudrun sa, tok en kopp kaffe og slappet av og det med rette viser det seg nå. Derimot var jeg plaget av vannlekkasje i fra motorrommet. Dette viste seg å være et syltynt hull i lokket til sjøvannspumpen. Så ut som en liten stein eller lignende hadde lagt deg der og "gnukket" hull. Dette var jeg innom Volvo Penta i Horten og fikk skiftet første dagen på vei sørover. De hadde en drøss brukte lokk liggende hvorav fler av dem passet min pumpe. Dette skulle ikke ha noe for. Super service ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Anabelle Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Jeg har en slik pakkboks. Skal det stå olje i begge slangene? Eller bare den som går til bunn av oljebeholder? Hos meg ser det ut som de nederste cm av slangene så står det ikke ren olje, men trolig en blanding av olje og vann . Regner med det er lurt å tappe ut det vannet, slik at det står ren olje ned mot pakkboksen... AB Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Linea Svart 26.April.2016 Link til dette innlegget Svart 26.April.2016 Ja det skal være olje i begge slangene. Hvis olje er blitt lysere, grå/gul har du nok fått noe vann inn. Prøv å tapp det ut og sjekk om det kommer tilbake igjen. Hvis det gjør det må du bytte simmringer og da må pakkboksen av akslingen, mao på land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.