Jump to content

Hull i dekk, borre hull nå eller når ferdig lakket

M/S Bastard

Recommended Posts

Hmm - Dilla tenker halvhøyt for seg selv: Disse hullene som skal lages - kan det være en viss risiko for "rivninger" i det ferdig oljede/lakkede treverket når man lager hullene, slik at det beste er å lage hullene først, ha muligheten til å kunne finpusse litt, og deretter olje/lakkere? Konklusjon: Synes det høres lurest ut å lage hullene først :confused:.

Angående tetting av endeveden - kan du ikke f.eks. bruke Epoxylim til å tette endeveden og dermed slippe hefteproblemer når du bruker Sika eller lignende for å tette rundt ventilene? Det tror jeg at jeg ville gjort.

Jeg skal sette inn noen ventiler på framdekket, og lurer fælt på om jeg skal lage hullene før jeg behandler dekket.

Tanken med og lage hullene nå er at jeg får oljet/lakket endeveden i hullet.

Er dette lurt eller??

Ja, det er lurt. Det er i endeveden problemene ofte oppstår, fordi det er vanskelig å mette denne, på grunn av mye kraftigere suging enn på "flasken". Sikaflex tetter greit mot oljet flate, så det er ikke noe problem.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...