Jump to content

Bluechart-nedlasting


Guest kitern

Recommended Posts

Guest kitern

stemmer det, men innholdet på CD'en kan jo legges ut for (ulovlig) nedlasting på nettet, og det er det jeg lurer på om noen vet hvor jeg finner.....

gidder ikke betale i dyre dommer for et kart jeg i prinsippet har fra før.....

Link to post
Share on other sites

gidder ikke betale i dyre dommer for et kart jeg i prinsippet har fra før.....

Dersom brukere av brikkene har også har lisens for data på CD foreslår at du tar kontakt med leverandøren, de kan sikkert levere en kopi av CD'en.

I motsatt fall blir situasjonen den samme som i denne tråden.

 

Etter sigende har det fått konsekvenser for noen at de har lagt ut informasjon på nettet om at de besitter ikke-lisensierte kart og/eller kartprogrammer.

Link to post
Share on other sites

Trur ikke det går an å kopiere og få dette til i praksis.....

 

Jeg har 2 bærbare PC'er og 2 GPS'r og kjøpte meg 1 kart (MEU036R) til begge GPS'ene.

 

Når jeg hadde først registrert den første PC og den første GPS så var det umulig å legge det inn på den andre GPS.

 

Uansett hva jeg gjorde så fikk jeg det ikke til, dvs at jeg måtte kjøpe 2 kart av samme type - da virket alt ok. :smiley:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om noen vet hvor jeg får lastet ned bluechart-kart til min bærbare GPS?

 

Jeg har allerede kjøpt bluechart på "brikke" til kartplotteren min og gidder ikke betale 2200,-(!!!) til for å få samme kart på min bærbare....

Hadde du lagt på 8-10 hundrelapper til hadde du antagelig løst problemet ved og kjøpe blank databrikke+CD+dockingstasjon til PC/minnebrikke. Skrevet endel tidligere om dette, bare let...

 

Tror aldri du får en gratis CD fordi du kjøpte brikka først, men du kan jo prøve og bytte inn???

 

For å oppklare dette med antall lisenser og GPS'er skulle vel alle svar ligge i denne tråden:

http://www.gps.no/forum/default.asp?id=435...fid=&action=vis

Link to post
Share on other sites

Denne tråden ligner fælt på en annen diskusjon om scanning av kart, og nedlasting av andre kart. Ingar oppfordrer medlemmene til å opptre ansvarlig på dette området. Det samme gjør Divemaster som har noen inlegg i debatten om scanning. Jeg har i grunn vært fasinert av det å se hva man kan få til av kracking og kodeknekking, men jeg tror vi er inne på et felt hvor vi er tjent med å følge lover og regler slik de står. Det er ikke noe problem å omgå all verdens hindere som programskaperne forsøker å legge inn. De fleste som jeg vet driver med kodeknekking har liten eller ingen interesse av produktene de gjør tilgjengelig. Det er selve utfordringen som er drivkraften. De om det. Det er i allefall for dumt om vi på en seriøs båtside skal oppfordre og hjelpe hverandre til å bryte lover. Jeg har tenkt meg litt om etter at Divemaster satte dette i et litt annet perspektiv enn tidligere. Så til alle dere som vil spare noen øre for å ikke betale for et produkt dere mener dere har behov for. Ikke let etter løsningene her.

Link to post
Share on other sites

Når man kjøper en bluechart cd følger det med 2 lisenser , om man finner en versjon av bluechart på nett går denne bare å legge inn på pc . Dette for at under innlegging av kartet  blir du spurt om serienumret til gps`n . Skal du legge inn kartet inn på gps`2 må du ringe for å få åpnet en lisens til .    :smiley:

 

Hilsen en ivrig bruker  med en garmin vista å en garmin 182

Link to post
Share on other sites

Garmin MapSource BlueChart Atlantic V6.00.

 

Garmin MapSource BlueChart Atlantic V4.00. (Europe etc.)

 

Garmin MapSource Unlock Codes.

 

Er det dette programmet det blir snakket om?

 

Jeg har ikke mye peiling på dette programmet, men vet at det er mulig å få tak i det programmet med kode, uten å videre ville si hvordan.

 

Poenget mitt er at det er fullt mulig å finne piratkopier av dette programmet, som de aller fleste andre programmer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...