Jump to content

Tilt siger ned på 290 drev/ VP AQ151


webito

Recommended Posts

enten er det pumpa , lekkasje i en av sylindrene eller slangene..

 

sjekk ebay , der er det mye billigere .. det går også an å skifte pakninger i sylindrene , mem husker ikke linken til de som solgte det

 

 

 

tror kankje jeg har en pumpe liggende , men den har kun 2 kabler , den du har er det sikkert 3 på .. så da må du bygge om styringen litt .. men ikke umulig det..

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde akkurat samme motor/drev på en Draco. Hos meg var det lekasje i pumpen (er som oftest det) som gjorde at drevet seg sakte ned. Hos meg var drevmotoren også slitt (fusket) så jeg kjøpte helt ny Prestolite pumpe fra USA til kr. 3200 inkl. frakt og toll i 2007. Fikk den levert ferdig fortollet på døren fra DHL etter 5 dager (fortere enn den lokale merkeforhandleren).

 

Den er sikkert noe dyrere med dagens dollarkurs, men mye billigere enn i Norge. Husker desverre ikke navnet på forhandleren.

Nåværende båt: Uttern D68DTI (hyttebåt)

Tidligere båter: Draco 21DC, Princess 414 Princess 37, Scand Cabin 26

Link to post
Share on other sites

Vi hadde samme problem tidligere, på pumpe med hvit oljebeholder under.

 

Byttet sylindre uten at dette hjalp (disse var av gammeltypen, og måtte snart byttes pga tæring uansett). Byttet høy- og lavtrykksventil i underkant av pumpen, uten at dette hjalp. Da hadde vi brukt masse penger og mye tid uten å finne en løsning.

 

Så kom jeg over et tips, jeg tror det var på dette forumet, om å sjekke bak de to store skruene som står på hver side av pumpa. Når disse skruene løsnes finner man en fjær og en sekskantet "tapp" med en spiss på. I enden av denne tappen sitter det en gummipakning. Slike pakninger viste seg å være vanskelig å få tak i, løsningen ble å stanse dem ut av 3 mm pakningsgummi kjøpt på Biltema. Benyttet slike hullstansere, også fra Biltema, 8 mm utvendig og 1 mm til å lage hullet i midten.

 

Dette har nå virket upåklagelig i ett år. Så mottoet må være: Sjekk det billigste alternativet først.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...