webito Startet 29.Juni.2009 Del på Facebook Startet 29.Juni.2009 Er det ingen annen utvei en og skifte den rådyre pumpa? eller kan(håper) det være noe lekasje ? Drev fungerer som normalt men siger ned etter en kort stund. Webito Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Svart 29.Juni.2009 Del på Facebook Svart 29.Juni.2009 enten er det pumpa , lekkasje i en av sylindrene eller slangene.. sjekk ebay , der er det mye billigere .. det går også an å skifte pakninger i sylindrene , mem husker ikke linken til de som solgte det tror kankje jeg har en pumpe liggende , men den har kun 2 kabler , den du har er det sikkert 3 på .. så da må du bygge om styringen litt .. men ikke umulig det.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SEMA Svart 29.Juni.2009 Del på Facebook Svart 29.Juni.2009 Jeg hadde akkurat samme motor/drev på en Draco. Hos meg var det lekasje i pumpen (er som oftest det) som gjorde at drevet seg sakte ned. Hos meg var drevmotoren også slitt (fusket) så jeg kjøpte helt ny Prestolite pumpe fra USA til kr. 3200 inkl. frakt og toll i 2007. Fikk den levert ferdig fortollet på døren fra DHL etter 5 dager (fortere enn den lokale merkeforhandleren). Den er sikkert noe dyrere med dagens dollarkurs, men mye billigere enn i Norge. Husker desverre ikke navnet på forhandleren. Sitér dette innlegget Nåværende båt: Uttern D68DTI (hyttebåt) Tidligere båter: Draco 21DC, Princess 414 Princess 37, Scand Cabin 26 Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Vi hadde samme problem tidligere, på pumpe med hvit oljebeholder under. Byttet sylindre uten at dette hjalp (disse var av gammeltypen, og måtte snart byttes pga tæring uansett). Byttet høy- og lavtrykksventil i underkant av pumpen, uten at dette hjalp. Da hadde vi brukt masse penger og mye tid uten å finne en løsning. Så kom jeg over et tips, jeg tror det var på dette forumet, om å sjekke bak de to store skruene som står på hver side av pumpa. Når disse skruene løsnes finner man en fjær og en sekskantet "tapp" med en spiss på. I enden av denne tappen sitter det en gummipakning. Slike pakninger viste seg å være vanskelig å få tak i, løsningen ble å stanse dem ut av 3 mm pakningsgummi kjøpt på Biltema. Benyttet slike hullstansere, også fra Biltema, 8 mm utvendig og 1 mm til å lage hullet i midten. Dette har nå virket upåklagelig i ett år. Så mottoet må være: Sjekk det billigste alternativet først. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.