Jump to content

da var endelig Glen l båten ferdig!

kent!!

Recommended Posts

Se det ja, jeg var sannelig ikke klar over at det var en "Båtplassen-båt" jeg tok bilde av på gjestebrygga på Knarberg denne helgen.

runaboat2.jpg

Verden er ikke stor :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Gratulerer :flag::flag:

Nydelig båt, du får linke til prosjektsidene dine her på BP for de som ikke tror du har laget den selv :cool:

Forøvrig ser jeg du har skaffet deg standsmessig følgebåt. Ett eller annet sted må man jo sove... :yesnod:

Ligger en Mercury "Tower of power" til salgs på Finn nå, selv om jeg synes prisen er relativt stiv.

Forøvrig holder jeg en knapp på Evinrude/Johnson fra slutten på 50-tallet. Bedre kvalitet og deletilgang enn Mercury, samt at de røde og kremfargende Johnson passer utrolig godt til Mahognyen :cool:

Så hva skal du bygge kommende vinter ?

tusen takk alle sammen :flag: dette var morro å høre. har kjørt litt rundt både i sandefjord, tønsberg og tjøme.gøy å høre at dere har lagt merke til den. må få ordna meg båtplassen vimpel snart da.har plass til det foran på lanterna.

skal vel kikke etter en eldre motor med riktig stil utover høsten, men i sommer vil jeg ha en motor jeg kan stole på.liker å bruke båten mye :smiley:

neste prosjekt honduras må vel bli litt større , samt med v8 , må ha den lyden :crazy: , men samme type båt.

men før det må jeg pusse opp leiligheten, så det blir vel ikke før neste vinter kanskje.

men takk for alle de gode tilbakemeldingene, dette var morro å høre

Meld deg på trebåtfestivalen i Risør, slik at vi får tatt herligheten litt bedre i øyesyn :cool:

Neste båt blir litt større med V8... snakker vi Gentry, Crackerbox eller noe annet enn Glen-L nå..? Forøvrig følger jeg tankegangen din fullt og helt

Hvis jeg slår ut ene veggen i garasjen starter jeg kanskje på en Ken Hankinson Barrelback 19 etterhvert.... :cool::cool:

Redigert av Honduras (see edit history)

sikler jo veldig på en av Ken Hankinson båter.barrelback er jo en skikkelig klassiker. :cheers:

får tenke litt på det å begynne å planlegge.

ikke lett å bestemme seg der akkurat.

gleder meg forresten til å se båten din honduras. det blir nok en perle ,ettersom hvor nøye du er etter å ha sett prosjektsidene dine. :smiley:

Det er det råeste jeg har sett. Åssen greier du å bruke denne båten da.. er ikke bare og trekke den inn på stranda tenker jeg med sand under tottene når du skal oppi og greier...

En sånn båt kunne jeg aldri hatt.. Regner med at du tar den på hengeren hjem etter hvergang og spyler den i ferskvann ?

Den plast balja som lå fortøyd inntil deg er den også din ??

har tatt den med meg hjem nesten hver gang og spylt over den ja, men skal vel la den ligge ute litt nå hvis været holder seg. er litt kjedelig å ta den opp hver gang. prøver å holde den ripefri så lenge det går,hehe :smiley: . båten ved siden av er også trebåt ,men den er faren min sin.

overgangen mellom dekk og skrog er finer som er limt helt tett inntil hverandre , så det ser helt ut (nesten)

mulig det kommer en krom "fenderlist" der neste år.får se åssen det fungerer i år først.

kan prøve å få tatt nærbilde av det i løpet av helga hvis du vil se nærmere åssen det ser ut

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...