Jump to content

da var endelig Glen l båten ferdig!

kent!!

Recommended Posts

Har ikke ord. For en aldeles nyderlig smykke!

Kan jo si det rett som det er, mangler ikke inspirasjon når en ser noe slikt, samtidig som at en også blir litt satt ut :wink:

Må få sett denne i "levende live" en gang. Og at zip har fine former (kremt; linjer), det ble jeg minnet på nå.

Når det er sagt, nå som du ikke har noe å trekke deg tilbake med etter seine timer på jobben, noe å legge sjelen i for å glemme alt rund deg, noe mer å justere og perfeksjonere... Du merker vel snart abstinensene krype utover fingrene... så da er du vel snart på'n med noe nytt!?

takk for alle de hyggelige tilbake meldingene.morro å bygge båt når jeg får sånn respons.

når det gjelder riper har jeg jo klart å få noen små her og der.derfor har jeg begynt å lage beslag på baugen, bak på hjørnene som går litt fremover, og skal ha en list mellom overgangen dekk, skrog. da har jeg fått dekket de mest utsatte stedene. de skal krommes tenkte jeg. :smiley:

nå som jeg er ferdig med denne båten, har jeg jo tenkt på å begynne på en ny større en.men nå i sommer har jeg pusset opp en norkapp 16 som jeg snart er ferdig med. må jo ha en skikkelig fiskebåt i vinter.

så skal jeg pusse opp leiligheten nå i vinter, og da går hele vintern til det.men til høsten igjen ,da håper jeg at jeg kan begynne på en ny en igjen. er veldig klar for det nå ivertfall. så jeg kikker litt rundt og prøver å bestemme meg om åssen båt det skal bli. syns jo barrelback er veldig fin da, men har ikke bestemt meg ennå. men den må bli rundt 19-20 fot syns jeg.

har du ca oversikt over hvor mange timer du har brukt og hva matriale har kostet? hvilken erfaring hadde du fra før av med trearbeide?

vurderer glen-l prosjekt, men usikker på om jeg har kunnskapene som må til, har bygd platting, utekjøkken, deler av påbygget på hytta, alt inni osv, så ikke heelt fjern, men det er jo mye jobb uten tvil. sikler da mest på en riviera..

jeg har vel ikke oversikt over timene jeg har brukt andersb. har holdt på når jeg har hatt lyst og tid. har sånn ca oversikt over hva jeg har brukt av penger på den, det kan jeg finne fram hvis du er interressert. men det er veldig enkelt å regne ut, du bestemmer jo selv hvor mye penger du vil legge idet når du velger åssen materialer du vil bruke.

har alltid likt å holde på med trearbeid, men vil ikke si at jeg er veldig erfaren med det.

men så lenge interessen er der og du vil ha en rivera båt så klarer du det fint.

i og med at du har bygd så mye andersb ,så er ikke dette noe problem for deg :flag:

så da gleder jeg meg til en ny prosjekt tråd snart :smiley:

Nå, Kent, du er egentlig skyld i at jeg står i garasjen og limer og freser hver kveld :smiley:

Den strøkne båten din gjorde at jeg tegnet og planla i hele sommer, og det er virkelig morsomt. Skal gjøre det jeg kan for å få samme finish. Og det er veldig mye støtte å få her :flag:

Jeg bøyer meg i pussestøvet. Selv kar jeg ikke vært så heldig med dekket mitt. Så vinteren må brukes til å gjøre det pent igjen. Men det er gøy å se noen som vikelig får det til å skinne.

Jeg har og min på vannet, er det ikke bare en fantastisk følelse å se at du blir lagt merke til på fjoren. Som Honduras sa en gang: "Man har lov til å skryte hemmningsløst når en har bygget seg en trebåt".

Som du sier problemet er jo at det gir mersmak....

Igjen GRATULERER....

Jo fler leketøy, jo bedre...

Oslo Finerfabrikk selger 2,8mm finerflak.

Jeg har kjøpt finer fra "fabrikken", og det flaket jeg kjøpte var litt "krøllete" i kantene. Brukte det på akterspeilet på min Squirt. Limt med epoxy, og stiftet fast med masse stifter inntil epoxyen herdet.

Kent, hvordan klemte du ned fineren på dekket? Vacuum-bagging, stifter, vekter eller noe annet ?

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...