Jump to content

Båtgitar - hvordan holder gitarer seg i båt?

NOR_Gandsfjord

Recommended Posts

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Bruker Elixir både på el gitarene mine og akkustisk, synes følelsen er finfin + at de holder sin karakteristikk mye lengre.. slipper også å spilles inn noe serlig.. varer selfølgelig lengre enn tradisjonelle.. Fikk min siste gitar custom made og bestilte med Elixir.. i begyndelsen når de kom så var mange flinkiser skeptiske til disse goretex strengene, men i ettertid viser det seg at mange high end gitarer kan leveres med elexir. Passer meg perfekt!

...men Elixir strengene er da fin-fine de..? Smak og behag selvfølgelig, men det er nå et av mine favoritt merker..ihvertfall til akustisk.

Selv har jeg b.l.a en "billig" gitar fra merket Reno med Elixir strenger, den har faktisk blitt foretrukket flere ganger fremfor både high-end Martin og Gibson gitarer i studio sammenheng. Låter faktisk særdeles bra...fikk den til bursdag for 15 år siden eller så...

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det endte med applause fra hele havna, så tror nok de fleste opplevde det som sommer idyll i stedet for en pine.

Kompisen min feide det innhyrte bryggeorkesteret på Väderöarna av banen med gitar en gang. De kunne ikke spille, selv ikke Bellman, Taube eller Wrjeshccwiig Korneliussen eller hva det er han heter. Publikum ble seff fornøyd som fikk høre det de var kommet for :-) Min egen gitar låter desverre best i skapet sitt.

Går sikkert bra, men ville ikkje tatt sjangsen med eit veldig dyrt instrument.

Luftgitar? Koster ikke noe, og holder veeeeldig lenge :lol: :lol: :lol: :lol:

Lagt til: Jeg har noen ganger med min cello på båten, hvis jeg må øve mens jeg er på sjøen :sailing: Den har ikke tatt noen skade av det.

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

dersom strengene ruster, bør man spille oftere.....dessuten, strenger ruster på landsatte gitarer også....

Dyrere gitarer har heltre lokk, de er mere sensitive mot temperatursvingninger,men låter bedre.

Men, ingen stor sak egentlig, ta med hva som helst, blir det utbrukt, er det jo bare pluss , da har man spilt nok....

De fleste dyre gitarer har ikke heltre lokk men to delt.. det gjelder også elgitarer.. dette medfører bedre stabilitet og styrke.. dyrere akkustiske gitarer er bygget sjørere og dermed lit mere sensetive, men under normale forhold er det ikke noe problematisk..

dersom strengene ruster, bør man spille oftere.....dessuten, strenger ruster på landsatte gitarer også....

Dyrere gitarer har heltre lokk, de er mere sensitive mot temperatursvingninger,men låter bedre.

Men, ingen stor sak egentlig, ta med hva som helst, blir det utbrukt, er det jo bare pluss , da har man spilt nok....

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...