NovaMan Startet 30.Juni.2009 Del på Facebook Startet 30.Juni.2009 Hei folkens Noen som vet om det er samme topp på GM 6,2 og 6,5 l diesel? Også om toppene til bilmotor vil passe til marineutgaven (Peninsular). Har en Peninsular 6,2 hvor en av toppene er sprukket. mvh. Bayman Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Ja om du sager av den delen som er til fjerde sylynder på hvær topp kan du kansje få den til og passe. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Hva mente du med dette? Sitér dette innlegget Link to post
draco 20ht Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Håper du får bedre svar enn fra BMP, begge er V8 og sannsynligvis kan bildeler passe, men dette vet jeg ikke. Sikkert noen her som kan dette Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Det håper jeg også.... Hvis man ikke vet bedre enn dette så er det kanskje best å la være og svare. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Jeg har vært borti dette før og jeg tror det var slik at 6.2 og 6.5 kan brukes om hverandre, men at du antagelig må bytte begge. Det siste er jeg dog usikker på. Forøvrig har jeg et par 6.2 topper liggende, hvis du trenger eller ønsker å sammenligne. Bor i Oslo. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Hulda Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 (redigert) Topper kan kjøpes hos Minge i Østfold, blant mange. Jeg så et avertissement fra det firmaet i AmCar sist uke. Pris pr. topp m/ventiler kr. 4500, nye. http://www.minges.no/chevrolet_motor.htm Det er ikke forskjell på marine- eller andre topper. Peninsular bytter ikke ut toppene de får fra GM. Peninsular baserer sine marinemotorer på: GM 6,2L GM 6,5L GM Duramax At topper kan sprekke på 6,2L er en kjent svakhet. Du trenger bare å bytte den toppen som er defekt. Hvis motoren har mange timer, anbefaler jeg deg at du bytter begge toppene. Dette begrunnes med at den andre toppen kan være i sprekkstadiet, lokkene på forkamrene sprekker alltid- og sprekkene kan være over 'akademisk grense' og ventilene vil være tettere i den nye toppen og kan skape ubalanse i kraften som toppene representerer mot veiva. Hvis motoren har gått langt, og/eller du har fått vann i olja, bytt også ventilløfterene. Hvis dette ikke er grei informasjon, send meg en IM med spørsmål. Og ja, jeg mener at de går omhverandre, men det vet Minge 100% sikkert svaret på. Redigert 30.Juni.2009 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Octant Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Hvis motoren har gått langt, og/eller du har fått vann i olja, bytt også ventilløfterene. Hulda, kunne du utdype litt nærmere hva du mener her. Ser ikke helt sammenhengen mellom ventilløfterne og vann i oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Husk at det tilkommer moms på prisen hos Minges, så man må legge til 1125 kroner pr topp, så da ryker man fort på over 11.000 + frakt, og topper er tunge saker, veldig tunge. Men de kan vel hentes i Trøgstad selvfølgelig. Minges har fått mye tyn pga superdårlig kvalitet på byttedyser til 6.2 og 6.5 btw, men dette ser ut som nye topper etter hva det står i annonsen. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
TellusTellus Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Gå inn på offroad.no og på chevyforum. Der kan du spørre om det meste ang v8 chevy. Mange som har peil. Når det gjelder minge så ville jeg sjekket ekstra før jeg hadde brukt mye penger på det. Synes huske at det var mye rart med minge, da særlig dysene som nevnt ovenfor. Jeg har en suburban og kjøper delene direkte fra usa. Billig og finner masse på ebay. Det er greie forskjeller på 6.2 og 6.5. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Minge har et frynsete rykte, det var bare for å gi en ref. som en mulighet samt prisantydning. Selv bruker jeg et verksted i USA som er meget rimelig og gir høy kvalitet. Hydrauliske ventilløftere jobber med høy grad av presisjon. Vann i oljen smører dårligere og kan gi rust. Det er anbefaling fra Sarpsborg Motorverksted. Jeg fikk vann i oljen ved en anledning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.