Jump to content

5 hk Yamaha 2004 modell går bare med full choke

whatever

Recommended Posts

Symptomene for dette er vel at den får dårlig med bensin. Den går noen minutter på tomgang når gassen er i bånn. Jeg kan sjalte mellom bensin fra ekstern tank og påhengers interne tank.

Jeg kjørte en god stund - ca. en halv time - før dette skjedde. Fylte bensin her på jomfruland og etter en 10 minutter skjedde dette.

Ser ikke noe bensinfilter her..

Noen forslag for å få fikset dette?

En annen ting. Får ikke denne til å plane gummibåten på 2,30. Er det rett og slett gummibåten som er for kort?

Sansynligvis tett forgasserdyse - forgasseren er enkel å plukke ut, skru så ut dysen og blås denne ren. Videre sjekker du "kammeret" innenfor bensinpumpemembranen da skit/lort har lett for å samle seg der. Når det gjelder "planing" så er en 5 hk. faktisk i "grenseland" att skikkelig planing på en gummijolle med en godt voksen kar oppi, litt avhengig av gummijolletype. Dette fordi en gummijolle er forholdsvis tung å få opp i plan (les mye våt flate). Dermed oppnår ikke motoren nok turtall, og forenklet kan man si at man kun "har tilrådighet" de føste "2,5 hk". Har vært borti problemet på 3 forskjellige joller de siste 2 år. Enkleste lønsning i alle tilfeller har vært å bytte ut originalpropellen med minste mulige propell som er å få tak i. Har i dag en 5 hk. 2t yamaha m/minste originalpropell. Den planer med litt tyngdehjelp med 2 voksne personer i gummijolle 2,65, 50 kg, finerbunn.

Takk for svar... Fikset nå. Ny bensin og pellet forgasser i fra hverandre gjorde susen. Virket som det var bensinen feil - enda jeg hadde fylt på 3-4 liter fersk bensin..

Dette er en motor som er lett å skru på selv fant jeg ut - artig det. Lite spørsmål - lufteskruen - er det helt inn og to turn tilbake?

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...