whatever Startet 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2009 Symptomene for dette er vel at den får dårlig med bensin. Den går noen minutter på tomgang når gassen er i bånn. Jeg kan sjalte mellom bensin fra ekstern tank og påhengers interne tank. Jeg kjørte en god stund - ca. en halv time - før dette skjedde. Fylte bensin her på jomfruland og etter en 10 minutter skjedde dette. Ser ikke noe bensinfilter her.. Noen forslag for å få fikset dette? En annen ting. Får ikke denne til å plane gummibåten på 2,30. Er det rett og slett gummibåten som er for kort? Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Sansynligvis tett forgasserdyse - forgasseren er enkel å plukke ut, skru så ut dysen og blås denne ren. Videre sjekker du "kammeret" innenfor bensinpumpemembranen da skit/lort har lett for å samle seg der. Når det gjelder "planing" så er en 5 hk. faktisk i "grenseland" att skikkelig planing på en gummijolle med en godt voksen kar oppi, litt avhengig av gummijolletype. Dette fordi en gummijolle er forholdsvis tung å få opp i plan (les mye våt flate). Dermed oppnår ikke motoren nok turtall, og forenklet kan man si at man kun "har tilrådighet" de føste "2,5 hk". Har vært borti problemet på 3 forskjellige joller de siste 2 år. Enkleste lønsning i alle tilfeller har vært å bytte ut originalpropellen med minste mulige propell som er å få tak i. Har i dag en 5 hk. 2t yamaha m/minste originalpropell. Den planer med litt tyngdehjelp med 2 voksne personer i gummijolle 2,65, 50 kg, finerbunn. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Takk for svar... Fikset nå. Ny bensin og pellet forgasser i fra hverandre gjorde susen. Virket som det var bensinen feil - enda jeg hadde fylt på 3-4 liter fersk bensin.. Dette er en motor som er lett å skru på selv fant jeg ut - artig det. Lite spørsmål - lufteskruen - er det helt inn og to turn tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Cirka det ja. Blir den for mager blir den litt for chokeavhengig. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Kom over denne historien og du skrev at hadde akkurat fylt fersk bensin på Jomfruland. Det er vel ikke den mest ryddige marinaen på kysten så det er nok ikke umulig at du har fått noe i bensinen. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Vrengen Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 hei har en gammel gummibåt med 5 hk marinær, denne planer med meg(100 kg)og begge ungene oppi gutt på 7 og jente på 5. men tror den er nermere 3 meter lang! de sier at de korte får man problemer med å få i plan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.