LM 605 Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Polar sine snekker(20-22fot) blir vel nå støpt i Polen etter det jeg har hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Er vel ikke noe tykkere skrog på de som støpes i Latvia, Estland, Litauen eller Tjekkia..? Ikke sikkert at Polen er værst, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 At uttern har flyttet produksjonen til Polen skjønner jeg godt. Kvaliteten på Uttern-skrogene var i hvertfall elendige for 3-4 år siden når jeg jobbet med disse. Det kan umulig bli dårligere enn det når produksjonen blir flytet til polen. SeaRay har også åpnet fabrikk i polen og bygger båtene opp til rundt 30-fot der nede. Jeg synes førsteinntrykket av båtene som kom derfra var veldig bra og overbevisende, så det er nok flinke folk der nede også. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 De ligger jo så dårlig i vannet at de blir forsøkt skrudd fast ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Derfor, min anbefaling til ditt opprinnelige spørsmål:"Styr unna norske produkter" med unntak av Windy da. kan styre unna Windy også.....da en del av de støpes i Västervik, Sweden http://2007.vt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=2372195 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Honduras Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 (redigert) Lurer på hva slags bil de kjører, de som mener vi er best på alt... ? En ting vet jeg, det er svært få medlemmer på BP som kjører biler skrudd sammen i "Bavaria".... I hvertfall som tør å innrømme det... Masseproduksjon er ikke bra.. Redigert 24.Mars.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Capitaine Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Og så har jeg hørt at det nesten bare er polakker som lager Hansvik båtene i Rørvik også...Men gjør det noe? Er veldig mange dyktige fagfolk og ingeniører i Polen. Kanskje olje- og riggselskapene på norsk sokkel også burde tenke slik for å spare penger? Med en forskriftsendring kunne man fått erstattet nordmenn på faste og flytende rigger med dyktige fagfolk og ingeniører fra Polen til lavere lønns- og arbeidsbetingelser. Det må vel være i alles interesse å få utført jobben til lavere pris og med samme eller endatil høyere kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Lurer på hva slags bil de kjører, de som mener vi er best på alt... ? Ikke godt å si, nei ! Svensk Volvo V50 med Renault-motor, produsert i Nederland, kanskje Det viktigste er vel at fabrikkene til de gode gamle norske merkene produserer etter de respektive merkers krav til kvalitet ! Det er vel ingen hemmelighet at disse fabrikkene ikke hører hjemme i Norge lenger.. ? Eller ? Vi er best på deler til produkter i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Er veldig mange dyktige fagfolk og ingeniører i Polen. Helt sikkert mange dårlige også, men det har vi jammen her på berget også. det kan jeg skrive under på....... har jobbet 4 år i Polen, og ennu fler år med nordmenn! (og her er jeg upartisk er varken polsk eller norsk! ) Jeg lurer litt på hvilke båter som støpes hos våre "venner" med flate bakhoder og utstående ører........................................Så jeg lurer litt på om det er flere båter som har samme polski-syndrom... Kjetil S Og det er nok flere som har hørt kommentarer om at de kjøper fagpapirer på hva de kan, i samme butikk. .........Kjetil S og til deg Kjetil S pass deg veldi nøye, neste gang du havner på ett norskt sykehus, sjansen er veldi stor att det er en av dine landsmen som vart i Polen o "kjøpt seg ett fagpapir" http://www.nettavisen.no/nyheter/article2743720.ece Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjørøveren Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Kanskje olje- og riggselskapene på norsk sokkel også burde tenke slik for å spare penger? Med en forskriftsendring kunne man fått erstattet nordmenn på faste og flytende rigger med dyktige fagfolk og ingeniører fra Polen til lavere lønns- og arbeidsbetingelser. Det må vel være i alles interesse å få utført jobben til lavere pris og med samme eller endatil høyere kvalitet? Hehe.. Jeg mente angående kvailteten på båtene. Forutsetter at de polske båtbyggerne hos Hansvik har samme tariffavtale som sine norske kollegeaer, på samme måte som ca 100 polske bussjåfører i Stavanger får samme lønn som norske sjåfører. Angående ute på Valhallfeltet der jeg jobber, så har vi allerede i mange år hatt polsk plattformsjef. Er flink hun! Har også hatt besøk av en polsk ingeniør her ute. Har ingenting vondt å si om noen av dem Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Var for 4 år siden å kikket på min nye båt under produksjonen hos en "helnorsk" produsent på en øy utenfor Bergen - la merke til at mange av folka i "produksjonen" var "ikkenorske". Produksjonssjefen sa at det ikke var mulig å få tak i nok kvalifiserte og faglige dyktige norske båtbyggere - derfor hadde de over lang tid arbeidet "internasjonalt" for å få tak i folk som kunne båtbyggerfaget på en så god måte som de ønsket/ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Jeg er overrasket over at innlegget ikke ble stoppet.Når en ser hvor mannge tråder som blir stengt for bagateller,er det rart at en slipper igjennom et utsagn som oser av gammel nasistisk raseteori.Det satt "vitenskapsmenn" og målte lengden på hodeskaller for å vise at noen,bla slaviske rase var underlegen den germanske.Det flate bakhodet refererer nettop til dette oppgulpet .Gamle SS og gestapo ledere nikker nok med forståelse fra sin plass i helvete .Wir sind doch alle germanen! Iinnlegget ditt som aldri burde kommet på Båtplassen.Det er en skam for oss alle ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 våre "venner" med flate bakhoder og utstående ører... Rasisme er aldri et pent syn. Jeg er tilhenger av å praktisere lav terskel og stor takhøyde i fora som baatplassen.no, men du får bare akseptere at enkelte av oss vil reagere kraftig på slike utsagn. Landet du omtaler er et land med nokså stor skips- og båtbyggingsvirksomhet gjennom mange år. Lange tradisjoner og dyktige håndverkere. De har ganske brukbare seilmakere også. Er båten ferdigbygget i Polen vil den være merket som polskbygget (CIN/HIN-merking). En liten ulempe for den kresne kjøper er at merking av opprinnelsesland gjelder landet båten ble ferdigstillet. En del produsenter får skrog, dekk og interiør fra andre land, men det er landet hvor alt settes sammen som blir opprinnelsesland i merkingen. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 At man fleiper litt med enkelte firma (les Biltema , osv.) syns jeg er helt ok, men slike forkvaklete utsagn som trådstarter kommer med, burde vert fjernet med en gang! At man ikke ønsker en båt som er produsert i Polen, er en helt annen sak. Men det må da kunne gå an å spørre om det uten slike kvalmende og usaklige menneske-beskrivelser? Moderator, hallooo.............. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Denne tråden er vel i full fart med å bevege seg "off topic". La meg bidra til det med å fortelle at jeg denne uken er i et møte i Spania, der ett av de aller beste innleggene til nå har vært holdt av en polsk ingeniør som utseendemessig møter beskrivelsen i første innlegg (faktisk en av de helt få polakker jeg kjenner som gjør det). Beskrivelsen i innlegg 1 er nok helt i samsvar med trådstarters oppfatning, men har utrolig lite å gjøre i et forum som skal omhandle båter, ikke befolkningsrupper. Det blir som deltakeren i Eia-programmet på NRK som såvidt jeg ser av Dagbladet har forsket seg frem til at buskmenn er de minst intelligente menneskene i verden. Jeg har arbeidet med SAN-folket (nedsettende omtalt som buskmenn) i en god del år og vet at de har utviklet en levemåte som er helt suveren om du skal overleve i Kalahariørkenen. Ingar! Hvor der du? Det første innlegget i denne tråden er en skam for båtplassen!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Arve Svart 27.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Jeg støtter helt opp om siste innlegg fra bl.a Gutek og Laholm. Arve Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2010 Her er det jeg skrev for ca 9 måneder siden, da tråden ble startet og noen kommenterte hva jeg skrev. Må nå bare få si velkommen etter til de som nå har tenkt igjennom beskrivelsen... Men, det er jo synd at en gruppe mennesker fra et bestemt område i Europa, som da kanskje har et litt anderledes utseende, skal oppføre seg slik at de får et frynsete rykte, være det seg kvalifikasjonsmessig eller ang kriminalitet. Noe som gjør at når enkelte nordmenn blir noe frustrert og varm i hodet av dårlige produkt, offer for dårlig håndtverk og offer for kriminalitet slenger med leppa om dem. Senest sist mandag måtte jeg bistå betjeningen i en stor altmulig-butikk med å stoppe en person som ikke snakket norsk og som passet min kanskje noe ufine beskrivelse, idet han var på vei ut av butikken med jakken full av tyvegods... Og når personer med et spesifikt utseende gjør ting som skiller seg ut, blir det automatisk at en hel gruppe stigmatiseres. Jeg hadde for noen år siden ganske langt hår. Spesielt eldre folk var livredde meg. Selvom jeg hverken hadde malt soverommet mitt svart, hørte på heavy metal eller lusket rundt trekirker med jerrykanne og zippo... Det kan være at noen finner innlegget klysete, men det en mine synspunkter. Og når jeg har dårlig erfaring med produkter derfra, og etterpå folk derfra som prøver å fikse det, med tanke på siste omgang med rep på Nordkappen, føler jeg at jeg kan spør og sette det hele på spissen. Og det er nok flere som har hørt kommentarer om at de kjøper fagpapirer på hva de kan, i samme butikk. For det er ikke nødvendigvis at en glassfiberstøper har sett en båtform før han leser igjennom papiret han har kjøpt.Grunnen til at jeg spurte er at jeg vil vite hvilke båter jeg skal studere nøye hvis jeg får tilbud om å kjøpe. Og hvis innlegget ikke passer, la vær å svar i det hele tatt, da vel ... Kjetil S Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.