Jump to content

Bygdetulling på nye farvann. (ferietråd)


tom-ass

Recommended Posts

Beklager emnetittel. :cool:

 

:flag: Dette er ferietråden min! :flag:

 

Båten er nesten ferdig pakket, kjerringa skal pakke det siste i morgen. Lastebilen er bestilt til torsdagskvelden det blir Sjøsetting på Oksenøya i Oslo, og turen går mot Sverge og Østfoldkysten. Jeg har sittet og plottet inn noen ruter, men tar det litt som det kommer. Satser på fint vær og hyggelige omgivelser.

 

Jeg har liten erfaring med saltvann, da båten har fast plass på Storsjøen i Odalen. Har gått to ganger fra Oslo til Risør før, men nå blir det nytt farvann, og kanskje en tur innom EU også!

 

Vår foreløpige plan er å rusle raskt igjennom Oslofjorden, da vi har vært her noen ganger før, og jeg synes det er kjedelig nedover der. Jeg skal møte en kamerat på lørdag eller søndag rundt hvaler et sted.

 

Om jeg går fra Oslo tidlig fredag morgen bør jeg komme et godt stykke nedover.

 

Båten er en Sollux 24 fots snekke som går best i 6-7 knop, Motor er gått over, reservedeler som filtere, olje, impeller og reimer er på plass.

 

Jeg har bestilt mobilt bredbånd, og får det ifølge posten på torsdag, så da blir det oppdateringer med bilder og ferieminner fortløpende her på BP. :sailing: Regner med det kommer en del spørsmål fra meg om steder og plasser det er fint og stikke innom, gode baguetter og godt drikke! :cheers:

 

Så nå håper jeg bare været holder i et par uker til.

 

n567586065_1472188_1195.jpg

 

Fortsettelse følger...

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Nå ser det faktisk ut som om jeg ikke får dette mobile bredbåndet tidsnok da... I så fall blir det ingen bilder fra turen før jeg kommer hjem, men tekst funker greit på PDA'n.

 

Posten Norge har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 01.07.09 kl. 16.01.44

Sendingsnummer nnnnnnnnnnnnnnnnn

Kollinummer nnnnnnnnnnnnnnnnnn Produkt SERVICEPAKKE

Vekt 0,2 kg

Volum 4,1 dm3 (23x20x9 cm)

Prisgrunnlag 0,8 kg

Signatur

 

Dato Kl Hendelse Poststed

01.07.09 14.41 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Flott tom-ass. Diu slipper nok ikke unna å sende oss noen bilder underveis. Flere steder er det trådløst bredbånd og i Strömstad kan du stikke innom biblioteket og sende oss bilder via internettet. Ha en god seilas. Jeg seiler sør-østover fra Son fredag førstkommende.

Link to post
Share on other sites

Du er ikke bekymret for at noen andre skal gå og hente den pakken din nå da, tom-ass? Du har jo oppgitt sporingsinfoen.. :eek:

 

Har du sporingsinfo blir det sjelden spurt etter legitimasjon. Det betyr at hvem som helst kan hente ditt mobile bredbånd når du er reist på ferie...eller forhåpentligvis tar jeg feil.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Vi sender ut mellom 3 og 4000 servicepakker i året og kjenner godt problemet med pakker som hentes av andre , dog er dette noe posten har ansvaret over , lar de noen hente ut pakken som ikke legitimerer seg som rett person så er de erstatningspliktig og en bredbåndspakke får vel ingen brukt om man melder den stjålet

Link to post
Share on other sites

Tenkte kanskje det viktigste var at noen hjalp tom-ass med å få slettet denne infoen, eks en moderator!

 

Jeg har hentet et utall av pakker og det begynner å bli mange år siden noen har bedt meg om legitimasjon; og det er ikke fordi postkontoret kjenner meg i disse urbane strøk jeg bor i.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Aiaiai...

 

Jeg er glad jeg bor i bygda altså. Her er det ikke så store forhold, og pakka blir sendt til den lokale Jokerbutikken langt, langt inni skogen på Østlandet!

 

Jeg fikk forøvrig simkortet i dag!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Hei Tom-Ass.

 

Vi går fra moss fredag ettermiddag/kveld og skal mot hvaler,strømstad,koster området.Vi starter 3 ukers båtferie og lar vær og vind bestemme.

Vi er rimelig godt kjent i hvaler området,så hvis vi kan bidra med noe så kan du sende meg en mail så kan vi utveksle telefonnummer og kanskje vi kunne ta en ankerdram et sted i skjergården.

 

PS.Vi går også i 7-8 knop.

 

Mvh.Sjøman.

Link to post
Share on other sites

Fatter ikke at folk betaler i dyre dommer for med mobilt bredbånd...er jo bare å koble mobilen til PCen og bruke tlf som modem. Blilligere er det også. Hos Telenor har de en makspris på 10 kr dagen for mobildata...har brukt dette i både bår og hytte , funker perfekt

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Fatter ikke at folk betaler i dyre dommer for med mobilt bredbånd...er jo bare å koble mobilen til PCen og bruke tlf som modem.

 

http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...bilen/index.jsp

"Bruker du mer enn 200 MB/mnd, settes hastigheten til omtrent 100 Kbit/s, og vi anbefaler deg i stedet Mobilt Bredbånd som en tilleggstjeneste."

 

Med Fri Bruk betaler jeg nå 350 kr/mnd (inkludert nedbetalingen av modemet), og da får jeg 5 GB/mnd...

Link to post
Share on other sites

God tur tom-ass. Håper at du får glede av Kystpatruljens havnebok. Selv kommer jeg til å gå fra Kambo i dag og bli ute frem til søndag. Litt rundt omkring i Ytre oslofjord. Alt fra Drøbak til Bolærne. Vinden bestemmer. Skal holde utkikk etter deg.

 

Jon

Redigert av jandrea (see edit history)

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Link to post
Share on other sites

Takk for alle svarene så langt. Nå ser det ut som det mobile bredbåndet vil funke i kveld, Jeg kom iallefall så langt at jeg skulle taste pinkode, og den har jeg nå fått. Det er et USBmoden dette andre tydligvis, noe jeg påpekte at jeg ikke skulle ha da jeg snakka med ei dame på telenor, da jeg har slik greie i PC'n, så det blir å returnere etter ferien.

 

Jeg sitter nå på jobben og venter på å få dratt hjem, lastebilen kommer i kveldingen og det er ennå igjen noe småtteri å pakke inn i båten.

 

Det er ikkeno vrakbiler på jokern her som jeg bor.

Havneguiden er jo nå åpen, gratis på nettet, men havneboka til redningsselskapet er også på plass.

 

Jeg meldte meg også inn i kystpatruljen, men har ikke fått regning ellerklistremerkene enda...

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Nå er vi i Drøbak Gjestehavn, som bildet viser. Det var et par ledige plasser, og vi kom ca kl 21. Etter en god pizza på Peppes nå, så skal vi gå en liten tur og se oss omkring.

 

Jeg mener det sto en dieseltank i moloen her, men jeg har ikke sett den enda, er den flyttet?

 

6574_123236791065_567586065_3409567_5311531_n.jpg

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Med Fri Bruk betaler jeg nå 350 kr/mnd (inkludert nedbetalingen av modemet), og da får jeg 5 GB/mnd...

 

jeg betaler 95 kr mnd med fri bruk i helger og mellom 1700 og 0600 på dag\natterstidtid. max 40 kr for bruk i det "kostbare" tidsrommet. fikk modemet gratis. alt er telenor bedrift og mva kommer i tilegg.

fungerer også mye raskere enn det mobilgreiene jeg hadde på i fjor.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hadde du lurt deg til en plass i Drøbak eller stod det skilt foran tom--ass :lol:

 

Vi kjører tilbake nå og ut av moloen, om du ser en blondine er det bare å vinke jeg er ikke kjørbar da Sætre politit ligger utenfor sætre bukta har jeg hørt fra venner :flag:

 

Noe må vi bruke disse blondinene til hehe :drink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg kom inn hit ganske nøyaktig kl 21, og fant fort en ledig plass med skilt "Ledig til Lørdag 3. juli kl. 15".

 

Havneavgift skal betales på turistkontoret så jeg, men det er stengt. Åpner sikkert før jeg er avgårde i mårra.

 

På gåturen fant jeg igjen dieselpumpa også, den sto bare litt gjemt bak en båt som henger i krana. Pris: 8.35 tror jeg det var.

 

Noen som har bra tips på hvor jeg skal tilbringe neste døgn da?

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Tja.kommer du en tur til Sanspollen kan du jo få smake litt karsk :lol:

 

Siden du først er i traktene, ta en tur til Villa Malla i morgen, gml Filtvedt fyr. Det har blitt et spesielt sted og sjøen er også rolig gjennom morgendagen :wink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Da er dag 2 på fjorden unnagjort. Vi gikk fra Drøbak ca 10.30 mot Moss, Etter en lunsj på Bajazzo og en tur i butikken gikk vi vidre. Etter Moss mot Rauer var det urolig sjø, så vi måtte faktisk sette på kallasjen for å slippe å få alt saltvannet ombord. Deretter gikk vi opp Hankøsundet, og vi ligger nå på Hankø Gjestehavn. Har akuratt vært å dusjet, og jeg gir dusjen terningkast 2. Elendig renhold og 10 kr for 3 minutter, der de første 2 minuttene var kaldt vann.

 

Her er noen bilder fra dagen:

 

5454_123643066065_567586065_3414662_7984092_n.jpg

 

5454_123643071065_567586065_3414663_311375_n.jpg

 

5454_123643076065_567586065_3414664_7377240_n.jpg

 

5454_123643086065_567586065_3414666_254920_n.jpg

 

5454_123643091065_567586065_3414667_5497804_n.jpg

 

5454_123643106065_567586065_3414669_4728372_n.jpg

 

5454_123643116065_567586065_3414670_7546860_n.jpg

 

5454_123643126065_567586065_3414671_3900566_n.jpg

 

5454_123643156065_567586065_3414674_4573138_n.jpg

 

5454_123643171065_567586065_3414676_2606780_n.jpg

 

I morgen går turen inn til Hvaler, uten noen form for gjøremål. Kom med tips på havner og opplevelser!!!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...