Kreima Startet 30.Juni.2009 Del på Facebook Startet 30.Juni.2009 Hei Jeg har en Sabb 8HK fra 1976 som bråker veldig mye i forhold til andre motorer av samme type. Vanskelig å beskrive ein lyd, men de høres ut som om svinghjulet tar borti noe. Har selvsagt sjekket de da... ."Skrapelyden" er lik uansett kobling av propell, og den øker med turtallet. Jeg antar at det er noe defekt inni motoren , men siden jeg ikke er noe mekanikker har jeg litt angst for å begynne å skru motoren i stykker . Noen som vet hva som kan være galt eller må man bare åpne opp å se hva man finner?? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 30.Juni.2009 Del på Facebook Svart 30.Juni.2009 Kan være rammelagrene som har tatt kvelden.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Kreima Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Kan være rammelagrene som har tatt kvelden.. ? Er rammelager det som bruksanvisningen kaller "rullelager". Et framme og et bak i sylinderblokka? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 (redigert) Stemmer det, noen mener disse fortsatt produseres enda, noen mener de ikke gjør det.. Retter troen mot at de fortsatt fins da jeg snakket med en som netopp hadde overhalt en type G og han fikk disse lagrene hos Alf I Larsen på Forus. Men det er krevsomt og mye jobb og bytte disse, mye som må demonteres.. Først må du selvfølgelig finne ut om det er dette/disse som er gåne. Edit : Et kjapp søk på hjemmesiden til Alf I Larsen viste at de har dette lageret. http://www.ail.no/index.cfm?tmpl=butikk&am...;b_startrow=201 Art nr : Lagernummer 112764 32211-A KONISK RULLELAGER Redigert 1.Juli.2009 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kreima Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Takk for god tilbakemelding! Skal ha båten på land til høsten. For prøve å reparere motoren da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.