icelandairwaves Startet 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2009 (redigert) Hei. Takk for godt råd med forrige problemet. Ny tennplugg var løsningen. Nå opplever jeg at den vanlige fine "tøff-tøff" lyden er ofte "våt"...og det spruter vann med litt svart olje ut eksosutløpet ca. annethvert slag. Noen sier pakkning. Noen sier ventil. Er det noen som kjenner en Marna-mekaniker i Oslo området? Takk og god tur. Jeg er stranda inntil videre... mvh, Arthur Redigert 1.Juli.2009 av icelandairwaves (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Skrur bare fm desverre:-P Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Har du vekesmøring på denne? Regner med at du har tør eksos siden du sier lyden har blitt våt. Disse motorene har som regel en kran der du kan velge vannavkjølt eksos eller tør. Har du en slik se at kranen er snudd helt over sånn at vannet skal trykkes ut av sidekjølings røret Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Denne motoren har vel plaskesmøring. Sjekk om det er for mye olje i bånnpanna. Er det det, drar den olje opp på toppen av stemplet og spyler den ut i eksosen. gon Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 (redigert) denne motoren har begge deler, både veke- og plaskesmøring.. som de sier over her så kan du velge om du vil la deler av kjølevannet gå i eksosen(noe som er å anbefale pga varmegang). det at det kommer sort "olje" ut der kan komme av hvis du kjører mye på lav fart så soter ofte disse motorene.. Redigert 2.Juli.2009 av Lars Nicolay (see edit history) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.