Sunden Startet 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2009 Hei dere, jeg ser etter en ny motor til min ny innkjøpte saga 24, den gamle motoren som sto i var en Bukh DV20 som Orginal... Motoren står bom fast på stempler og ser nå etter en ny motor, er det noen som har noe erfaring rundt dette...???? Hvilken motor er fornuftig å gå til innkjøp her som kan tillpasses rett på akslingen...????? Sunden Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Hei. eg ville ha undersøkt SABB IVECO 40 hk Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Janoho Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Har satt inn en sabb-iveco 60 hk i solluxen nå i sommer. Godt fornøyd.. Monterte selv og det var veldig mye jobb. Du må sikkert regne med å gjøre det selv siden alle verksteder har lite kapasistet. Motoren funker som forventet, lettstartet og røykfri. Ganske stillegående er den også. Lakken kunne vært bedre, tynt lakkert, noen steder kan du se igjennom. Ellers har jeg ingenting å utsette... Jon Sitér dette innlegget Link to post
Sunden Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 tusen takk for alle svar så langt... skal se etter rimelig motor jeg kan sette i... jeg vet at Saga 24 ble levert med perkins 4 syl. , VP MD 2,3 og kanskje MD11, og Buhk DV 20 Sunden. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 SABB Diesel må da vere supert til ein slik god båt! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Gullfisk Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Nogva Nanni og Sole er vel også bra alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.