poot Startet 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2009 Jeg har montert ny motor i båten min som er Volvo Penta md11d med ms2 gear. Jeg har nå rettet motoren opp mot akslingen! Men men det er 0,50mm forskjell under en over kopplingen, problemet er også att jeg får ikke stilt motoren noe mer i forkant (foran svinghjulet) da jeg ikke har mye mer og gå på før svinghjulet subber! Spørsmålet er om det er forsvarlig og kjøre med? Eller vil noe gå i stykker når det er denne forskjellen på rettingen?? Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 du er vel nødt til å ha noe både bak eller foran vel. Opp bak, ned foran eller omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Hei, 0.50 er nok alt for mye, må ikke være mer enn 0.1 mm. du risikerer å ødelegge både gear aksling og pakkboks etter kort tid.. Hvis det ikke er mulig å få justert inn kan en centaflex kobling være løsningen. se f.eks på www.maritim.no. Kort sagt en gummikobling som tar opptil 2 grader avvik. Jon Sitér dette innlegget Link to post
poot Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Takk for svar Ser utt som båt sesongen for meg må la seg venta da gitt Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Alternatvet er å spandere på en del lapper på flksikobling.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Komodo Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Evt så kan du ta ut motoren og slipe mer klaring. Hvis du har noe å slipe på da. Ikke finn på å kjøre med den som den er nå! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jo_no Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Har vært med på denne justeringsjobben to-tre ganger. Hver gang har vi måttet justere opp i bakkant. Hvorfor vil ikke det kunne gi tilstrekkelig margin i ditt tilfelle? Sitér dette innlegget Link to post
poot Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Da dette er ett ms2 gear med ganske mye helling fra før på flensen fra gear kassen, så blir det for mye og stille noe mer på bak kant nå! virker det som. Men jeg får dra ned i båten i dag og prøve mer innstilling Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.