Kire Startet 3.Juli.2009 Del på Facebook Startet 3.Juli.2009 Har lest den andre tråden her om dette emnet, men hos meg lyser den, selv om jeg snur polene. Alt virker om bord og 110V kommer frem til alle forbrukere. Ingen sikringer går noen plass. Hva må jeg gjøre med dette?? Har en elekriker greie på slikt. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 ingen som har noen tips her? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 Det er ingenting galt i at indikatoren lyser, det den varsler er at du har spenning mellom jord og nøytral, og siden båten din ikke har sikringer på nøytral er det spenning der uansett om sikringen på den andre fasen går eller ikke. En annen sak er at du lager jordfeil på landstrømen siden den trekker strøm fra kun en av fasen, av samme grunn kan det vere en fordel å koble bort indikatoren. Det aller beste er å koble om til 2 polte sikringer eller benytte skilletrafo. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 Takk, Frøken fryd, kan man kople om til 2 polte sikringer ve 110V forbrukere også?? Hva og hvor skal en skilletrafo stå i dette opplegget. vil en elektrikker skjønne dette Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 vil en elektrikker skjønne dette Dersom du søker litt i forumet på "landstrøm", kan det hende at du konkluderer med at det er en viss uenighet om det. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 Det er minst 250 uenigheter om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.