Jump to content

Stor takk til Redningsselskapet, Bergen kreds


pantzatt

Recommended Posts

DSC00071.jpg

 

Så skjedde det igjen....

 

De ivrige Båtplassen medlemene har antagelig fått med seg at fjorårets sesong ble noe amputert for min del.

Mye styr, og eviglange timer preget av reparasjoner og frustrasjon.

 

Men våren har vært utnyttet effektivt, og alt kom på stell. Takstmannen var forbauset over hvor god tilstand båten var kommet opp i, og kallet den for en sjeldent godt vedlikeholdt perle.

 

Siste dager har godt med til å luke vekk potensielle farer i det elektriske anlegget, og generelt stell av dette.

Igår byttet jeg endel servicedeler som impeller, reimer og lignende. Sjekket sirkulasjon på saltvann og ferskvann, oljenivå, termostat etc.

 

Sola skinte, og jeg kastet loss.

Vel ute på fjorden så alt ut til å fungere perfekt. stabil temperatur, olje og turbotrykk, 3200 omdreininger på motoren og fryd og gammen.

 

Men plutselig steg temperaturen brått og hamrelyder kom fra motorrommet, som et polsk-folkejazzorkester.

Hele seansen ble avsluttet med en trommesolo, før roen senket seg.

 

Det positive er jo at endelig skulle jeg få teste den nyinstallerte vhf'en. :puke:

 

Jeg er total medlem hos redningsselskapet, og det anbefaler jeg varmt til alle som ferdes på sjøen. Ifjor var jeg nødt til å ringe 4 ganger (2X dieseldyr, 1X snøstorm, 1X motortrøbbel), å nå er jeg igang igjen.

 

Som vanlig er det hyggelige folk som svarer i andre enden. Folk som slipper kaffekoppen i gulvet for å kaste seg rundt, og kommer straks til unnsetning.

 

Det kan storme rundt ledelsen i media, men gutta i kjølen har jeg bare positivt å fortelle om.

 

Denne gangen sjøsatte de mob-båten når vi kom til havn, og jeg ble tauet helt inn til båtplassen min i marinaen.

 

JEG VIL RETTE EN STOOOOOR TAKK TIL REDNINGSSELSKAPET OG GUTTA PÅ "BERGEN KREDS", FOR NOK ET FULLFØRT OPPDRAG. :flag::cheers::flag:

 

Neste uke er det meldt regn, og demontering av 1stk AQD40 kan begynne (ikveld skal jeg gå inn for å bli full på festival i Skånevik, uten båt).

 

PS. Er det noen som har en delemotor, så gi meg et piip på tlf: 99341000

Link to post
Share on other sites

Hei

Søgne Dykkerklubb hadde for en tid siden, som noen kanskje husker, problemer med sitt forhold til redningsselskapet. Da var det flere her på båtplassen som meldte seg ut, og stemningen var ikke spesielt bra.

Tiden går, og Redningsselskapet gjør svært mye bra på sjøen.

Til tross for at vi ikke var særlig fornøyd sist har vi nå valgt å melde oss inn i selskapet for å støtte driften og vise at vi setter pris på at de er der.

Håper med dette at de som meldte seg ut dengangen kommer tilbake nå hvis de ikke allerede har gjort det.

Vi trenger disse skøytene!

 

God sommer

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

De fortalte om en del seilbåter med ødelagte seil på grunn av vinden fredag kveld. Var kanskje en av de.

 

Nei, denne seilbåten hadde fått tau i propellen i hjemmehavna og det hadde røsket så hardt i akslingen at tetting/pakkboks ble ødelagt og vannet flommet inn.

Ellers er at riktig at vi obeserverte flere båter med filler i forstaget etter at vinden hadde lagt seg på fredag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...